راه اندازی مرکز شتابدهی مشاهیر

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

راه اندازی  مرکز شتابدهی مشاهیر

به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه  اصفهان در راستای تغییر و تحولات گسترده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت مخابرات منطقه اصفهان پس از حمایت از چند رویداد کارآفرینی در سطح استان اصفهان و برگزاری اولین رویداد هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۹۴، اقدام به راه اندازی و حمایت از اولین مرکز شتابدهی در استان اصفهان با نام «مرکز شتابدهی مشاهیر» نمود و در آستانه روز جهانی مخابرات و ارتباطات، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ مرکز شتابدهی مشاهیر با حضور دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد. پس از آن در آذرماه ۹۵ دومین رویداد هم نت ICT را برگزار کرد و تیم های برگزیده در این رویداد چهار روزه نیز در مرکز شتابدهی مشاهیر پذیرفته و حمایت شدند.

در ادامه ناصر مشایخی معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه اصفهان و مدیر مرکز شتابدهی روند پذیرش تیم را این چنین عنوان کرد : لزوم معرفی یک تیم خوب شرط اول ورود به مرکز شتابدهی است. در مرحله بعد ایده های مرتبط به ICT و IT و همچنین ایده های مرتبط به بسترهای مخابراتی که قابلیت اجرایی شدن داشته باشند با دو رویه:۱٫ ایده های برتر در  رویداد ICT هم نت همچنین رویدادهای کارآفرینی که پشتیبانی مالی و اجرایی شرکت مخابرات را دریافت کرده اند و ۲٫ ارائه ایده اولیه بصورت آنلاین و مصاحبه حضوری و عبور از فرآیند گزینش و مصاحبه ، انتخاب و حمایت می گردد .

روند کاری مرکز: سیکل کاری شتابدهنده مشاهیر شامل دو دوره پیش شتابدهی ۳ ماهه و شتابدهی ۶ ماهه می باشد.

دوره پیش شتابدهی:  شامل خدمات منتورشیپ و فضای کاری. در این دوره مدل کسب و کار تیم، نیاز مالی و بازار ایده شناسایی و تحلیل می شود.

دوره شتابدهی: تیم‌هایی که موفق به ورود به دوره شتابدهی شوند، فضای کار اشتراکی، زیرساخت های لازم همچون سرور، رسانه تبلیغات و شرکت در نمایشگاه های بین المللی، خدمات منتورشیپ، کارگاه های آموزشی، کمک به طراحی طرح تجاری و معرفی به شبکه سرمایه گذاران را برای یک دوره ۶ ماهه دریافت خواهند کرد.

امیرحسین زیگلری رئیس اداره بازاریابی و امور مشتریان مخابرات منطقه اصفهان پروژه های موفق شتابدهنده مشاهیر را این گونه معرفی نمود :  پروژه های سامانه ملی اصناف کشور، اپلیکیشن ناشنوایان رافینا، پیام رسان درون سازمانی آلتر، گروه دانش بنیان یوز، مودم امن نجم و اپلیکیشن مخصوص نابینایان “ما میبینیم” اشاره کرد. و سه تیم آموزش مجازی دی، خدمات آنلاین اسپاد و مدیا سنتر نیز در مرحله شتابدهی می باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا