کشف بیش از ۲۲ تن انواع مخدر در استان اصفهان /موبایل قاتل جان سرنشینان خودرو

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد:

کشف بیش از ۲۲ تن انواع مخدر در استان اصفهان /موبایل قاتل جان سرنشینان خودرو

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: استفاده از تلفن همراه قاتل جان سرنشینان خودرو شده است و باید با فرهنگ سازی به موقع اجازه ندهیم این رفتار اشتباه وخطرناک به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد.

به گزارش ارک خبر، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: یکی از افسران شجاع و دلاور نیروی انتظامی اصفهان در روزهای گذشته در راه امنیت این مرز و بوم و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر  به شهادت رسید، ایشان همچون دیگر کارکنان فداکار نیروی انتظامی لحظه‌ای آرامش نداشت تا مردم عزیز کشورمان در آرامش باشند.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک ابرآسیب مورد توجه جدی نیروی انتظامی است و اولویت نخست ما محسوب می‌شود، افزود: بیشاز ۲۲ تن انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شد که نسبت به مدت گذشته ۴۰ درصد افزایش رشد را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: بیش از ۲۲ تن انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شده و ۴۰ درصد افزایش کشف را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داریم، ۱۰۰ باند موادمخدر شناسایی و با آن‌ها مقابله شده است؛ باندهای بالای ۵۰۰ کیلوگرم  مواد مخدر زیاد داشته‌ایم.

وی همچنین مطرح کرد: اصفهان نقش ملی در مبارزه با مواد مخدر دارد، بیش از ۱۲ هزار نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شدند این نشان از مصمم بودن نیروی انتظامی است؛ شهادت همکاران نیروی انتظامی را در برخورد با مواد مخدر مصمم‌تر می‌کند، ما بر سر عهد و پیمان خود برای حفظ امنیت مردم هستیم.سردار معصوم بیگی در ادامه با اشاره به افزایش قانونمندی مردم تاکید کرد: در حوزه راهنمایی رانندگی، رفتار رانندگان در درون و برون شهر در سال جاری قانونمندتر شده است.

وی اضافه کرد: راکبان موتورسیکلت ۱۳ درصد قانونمندتر شده‌اند و درصد جان‌باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت ۴۲ درصد شده است، اما ما در حوزه قانونمندی با ۳۵ درصد میانگین کشوری فاصله داریم.استفاده از تلفن همراه قاتل جان سرنشینان خودرو شده است

سردار معصوم بیگی با تصریح بر اینکه استفاده از تلفن همراه قاتل جان سرنشینان خودرو شده است، تاکید کرد: پیامک دادن با تلفن همراه از صحبت کردن نیز بدتر است و باید با فرهنگ سازی به موقع اجازه ندهیم این رفتار اشتباه وخطرناک به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد.

وی به اقدامات پلیس در حوزه سرقت اشاره و گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در استان اصفهان فعال شده است و بحث مبارزه با سارقان را با اقتدار دنبال می‌کنیم.

معصوم‌بیگی اذعان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است، اجرای طرح‌های سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۴۲ درصد افزایش داشته، بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف مکشوفه در سطح استان در سال جاری بوده است؛ بخشی از این‌ها تحویل گمرک شده و بخشی توسط تعزیرات باید تعیین تکلیف شود.

وی همچنین مطرح کرد: در حوزه کلاهبرداری و جعل مردم خودشان نقش مؤثری دارند، حدود ۱۴ درصد جعل زیادتر شده است و حدود ۳۰ درصد کلاهبرداری افزایش پیدا کرده است؛ این‌ها موضوعاتی است که اگر مردم مراقبت کرده و اعتماد بی‌جا نکنند به شدت قابل کنترل است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: ۱۷ درصد در حوزه جعل و در کلاهبرداری ۴۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم؛ اما خودپلیس بودن و هوشیاری مردم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد؛ باندهای کلاهبرداری منهدم شده ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در حوزه احتکار حدود ۲۵۰ انبار که در این‌ها کالا نگهداری می‌شده در سطح استان بررسی شده و بیش از ۴۰ انبار که اجناس احتکارشده در آن وجود داشته پلمب و با آن‌ها برخورد شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲۶ درصدی افزایش وقوع جرم در فضای مجازی تاکید کرد: کشف نیروی انتظامی نیز در همین زمینه ۷۰ درصد افزایش یافته است

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه این موضوع از مواردی است که با هوشیاری و آگاهی مردم قابل کنترل و کاهش است، تصریح کرد: برداشت اینترینتی غیرمجاز از حساب های بانکی کماکان رتبه نخست  این نوع جرائم را دارد و در رتبه بعدی کلاهبرداری رایانه ای و مزاحمت های اینترنتی قرار دارد.

وی ابراز داشت: در هفت ماهه نخست سال جاری ۷۰۰ هزار نفر با ۱۱۰ تماس گرفتند و درخواست کمک و مساعدت از نیروی انتظامی را داشتند که نسبت به مدت مشابه دارای افزایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا