استاندار آذربایجان شرقی خواستار رسیدگی به قطع بیمه قالیبافان شد

ارک خبر- استاندار آذربایجان‎شرقی با اشاره به ادعاهای مربوط به قطع بیمه ۳۰ هزار نفر قالیباف استان در چند سال گذشته گفت: قطع بیمه با سابقه ۱۰ ساله به دلیل تاخیر یک روزه در پرداخت حق بیمه محال است و موضوع باید توسط مدیریت تامین اجتماعی رسیدگی شود.
استاندار آذربایجان شرقی خواستار رسیدگی به قطع بیمه قالیبافان شد
به گزارش ایرنا، مجید خدابخش عصر شنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: ۲۰۰ هزار نفر در صنعت فرش آذربایجان شرقی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد تنها ۵۰ هزار نفر بیمه هستند.
وی همچنین با اشاره به تلاش تمام قد دولت برای تامین کالاهای اساسی و رفع مشکلات مردم اظهار داشت: صبح امروز در سمینار استانداران سراسر کشور در تهران مطرح شد که در هفت ماه گذشته ۲ میلیارد دلار ارز دولتی برای ۲۵ عنوان کالای اساسی و ۱۹٫۵ میلیارد دلار ارز نیمایی هم برای صنایع تخصیص یافته است.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در شرایط فعلی صادرات ریالی و واردات بدون انتقال ارز دچار تردید است و فعالان اقتصادی استان باید به این موارد توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر ارز در بازار ۱۴ هزار تومان و هر تاجر و بنگاه تولیدی که بتواند از ارز نیمایی استفاده کند، برنده است؛ تجار باید در این شرایط نهایت تلاش خود را برای واردات مواد اولیه با استفاده از ارز نیمایی به کار گیرند.
خدابخش به مسائل فرهنگی دخیل در نوسانات ارزی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه پتروشیمی کل تولیدات ۲ برابر مصرف داخلی است، اما وقتی ارز اختصاص یافت سه برابر مورد نیاز ثبت نام کردند و واحدهایی وجود داشتند که با وجود تعطیلی مطلق ثبت نام کردند و همه این رفتارهای نامناسب در بروز وضعیت فعلی ارز دخیل هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا