«حمام تُرکی» منتشر شد

ارک خبر- رمان «حمام تُرکی» نوشته رضا استادی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نویسنده درباره این کتاب می‌گوید: در این رمان به سراغ شهر استانبول رفته‌ام و داستان طی مدت زمان حدودا ۱۵ روز در بخش‌های مختلف این شهر اتفاق افتاده است. «حمام ترکی» داستان زن و شوهری به نام «هلنا» و «مهنا» است که اتفاق‌های پیچیده‌ای پای آن‌ها را به شهر استانبول باز می‌کند. آن‌ها که ساکن یکی از شهرهای مرکزی ایران بوده‌اند، حالا در مواجهه با دنیای جدیدی که در استانبول می‌بینند، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. برخی اتفاق‌ها نیز در انتظار آن‌هاست که روند داستان را جذاب و پیچیده می‌کند. برای نگارش این کتاب چهار سال زمان صرف کردم.

او همچنین درباره انگیزه خود از انتخاب استانبول به عنوان بستر روایت این داستان اظهار می‌کند: در اولین رمانم با نام «هیچ وقت نامزد نبودیم» بخش‌های مهمی از داستان در شهر پاریس روایت شد. در دومین کتابم با نام «بدون تو غیرممکن بود» بخش زیادی از داستان در دبی و بخش‌های محدودی در شهر تورنتو کانادا روایت شد. در هر دو این کتاب‌ها رویدادهایی اتفاق می‌افتاد که نیازمند این بستر جغرافیایی بود. در واقع برای پرهیز از تکرار مکررات و روایت قصه‌هایی پیش پا افتاده، انتخاب جغرافیای متفاوت می‌تواند بسیار موثر باشد. داستان این کتاب نیز کاملا متاثر از فضای استانبول است و قصه به گونه‌ای طراحی شده که فقط در این شهر می‌تواند رخ بدهد. بر همین اساس در کنار تحقیق‌های کتابخانه‌ای، پژوهش‌های میدانی گسترده‌ای طی سفرهای مختلف به این شهر انجام دادم تا داستان واقعی و ملموس باشد و تصور می‌کنم این اولین رمان فارسی است که تمام وقایع آن در استانبول رخ می‌دهد.

«حمام ترکی» نوشته رضا استادی در ۳۰۰ صفحه در نشر برکه خورشید منتشر شده است. دیگر کتاب‌های این نویسنده که در حوزه رسانه و فیلم کوتاه نیز فعالیت دارد، «خونه خالی»، «هیچ وقت نامزد نبودیم» و «بدون تو غیرممکن بود» هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا