تهیه اطلس رویدادهای گردشگری به چند زبان

ارک خبر- مدیرکل تبلیغات و بازاریابی میراث فرهنگی از تهیه اطلس رویدادهای گردشگری به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

تهیه اطلس رویدادهای گردشگری به چند زبان/ برگزاری بیش از ۵۰۰ جشنواره و نمایشگاه در طول سال
به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری فارس، مشتاق لاری مجری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در نشست خبری این نمایشگاه که عصر امروز در هتل هویزه و با حضور رئیس جامع هتلداران ایران، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و جمعی از رؤسای هتل‌ها برگزار شد، اظهار داشت: شیراز مهد هنرهای ارزشمند است و نمایشگاه گردشگری می‌تواند میدانی برای عرضه این آثار و پیشینه تاریخی کهن ایران زمین باشد.

وی با بیان اینکه امروز گردشگری به عنوان یکی از منابع مؤثر در چرخه اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند، گفت: در این نمایشگاه به رویدادهایی همچون گردشگری سلامت، تجهیزات هتلداری و اقداماتی که به هر نحوی با صنعت گردشگری درگیر هستند پرداخته می‌شود.

در ادامه این مراسم مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس اظهار داشت: استان فارس در یک مقیاس، ایران کوچک محسوب می‌شود که توانمندی‌ها، زیبایی‌ها و جذابیت‌های زیادی را در خود جای داده است.

امیری با بیان اینکه تأسیسات گردشگری ما بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: ضریب اشتغال در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شیراز ۷۰ درصد بوده است.

وی افزود: در بحث گردشگری سلامت در شش ماهه نخست امسال ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر گردشگر سلامت از کشور عمان به استان فارس سفر کرده‌اند.

امیری افزود: در فهرست آثار ملی ۳۰ هزار اثر ثبت شده که یک دهم آن در استان فارس است. همچنین ۲۳ اثر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده که پنج مورد آن مربوط به استان فارس می‌شود.

امیری با بیان اینکه از دیرباز بحث سلامت در استان فارس مطرح بود، گفت: گردشگری سلامت یکی از رویکردهای مهم نمایشگاه امسال است. همچنین گردشگری مذهبی یکی دیگر از رویکردهایی است که پیش از این کمتر به آن پرداخته شده بود.

وی گفت: ثبت منظر ساسانیان در فارس می‌تواند جذابیت خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی به همراه داشته باشد، همچنین منبت آباده به عنوان شهر ملی به ثبت رسیده و امیدواریم تا زمان برگزاری نمایشگاه به عنوان شهر جهانی هم ثبت شود.

در ادامه این مراسم، محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس با ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر فضای نمایشگاهی یکی از رویدادهای مهم استان فارس محسوب می‌شود.

وی از تهیه اطلس رویدادهای گردشگری خبر داد و گفت: ما حدود ۵۳۰ جشنواره و نمایشگاه در ۱۲ ماه سال و در ۳۱ استان کشور داریم و بنا به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی قرار بر این شده است که اطلس رویدادهای گردشگری تهیه شود.

لاریجانی تصریح کرد: قرار بر این است که این اطلس به چند زبان تدوین و به چاپ برسد و در اختیار آژانس‌ها و مراکز ارائه خدمات گردشگری قرار گیرد.

دهمین نمایشگاه گردشگری پارس ۲۱ تا ۲۴ آذرماه در استان فارس برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا