طراحی لامبورگینی ایرانی سرآغاز اتفاقات بزرگ در صنعت خودروسازی است

ارک خبر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه صنعت خودروسازی از برنامه‌های کلان استان است، گفت: طراحی لامبورگینی توسط جوانان ایرانی سرآغاز اتفاقات بزرگ در صنعت خودروسازی کشور است.
طراحی لامبورگینی ایرانی سرآغاز اتفاقات بزرگ در صنعت خودروسازی است
علی جهانگیری روز یکشنبه در نشستی با طراح و سرپرست گروه طراحی لامبورگینی ایرانی اظهار دشت: امروز باید تبریز و ایران به خود ببالد که چنین جوانانی باانگیزه و بامهارت دست‌به‌کارهای بزرگ می‌زنند و این برای تمام ایرانیان غرورآفرین است.
وی با بیان اینکه همیشه در طول تاریخ ایده‌های نابی مطرح‌شده‌اند اما وقتی گرفتار پروسه‌های طولانی می‌شوند خسته شده و ایده‌های ناب نیز به فراموشی سپرده می‌شود، گفت: ما برای به سرانجام رسیدن این ایده ها در کنار جوانان خواهیم بود.
جهانگیری ضمن دعوت از مجموعه طراح این خودرو برای حضور در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: در کنار زون تخصصی خودرو و قطعه‌سازی مکان مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا محصول خود را به نمایش بگذارید و در ادامه مسیر نیز در بحث ثبت پتنت مشاوره‌ها و همراهی‌های موردنیاز ارائه می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی حمایت از فعالیت ‌های دانش‌ بنیان را از برنامه ‌های خاص دولت عنوان کرد و افزود: این حمایت‌ها بدون شک با طی مراحل قانونی می‌تواند در خصوص طرح حاضر نیز عملیاتی شود و دراین ‌بین همکاری و تعامل ۲۶ نفر متخصص در کنار یکدیگر اقدام قابل‌تقدیری است .
رئیس هیات مدیره انجمن خودرو و قطعه ‌سازی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: طراحی لامبورگینی ایرانی یک شاهکار در صنعت خودروسازی است.
یونس پایدار افزود: اینکه گروه حاضر توانسته است به ‌صورت فضایی و نکته به نکته تمام محاسبات را درست انجام دهد و با سنجش دقیق اقدام کند بسیار اقدام بزرگی است.
وی همچنین از حمایت‌های هیات مدیره انجمن خودرو و قطعه سازی از مجموعه حاضر خبر داد.
لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی توسط متخصصان ایرانی در تبریز با مهندسی معکوس، مشابه سازی، طراحی و ساخته شد.این طرح در مدت ۴٫۵ سال توسط تیم متخصص ۱۶نفری، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت را گذرانده است.
به گزارش ایرنا، رونمایی از خودروی ‘لامبورگینی’ ساخت ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های ایتالیایی داشت و به عنوان نسخه برداری حیرت آور از لامبورگینی اصل ایتالیایی توصیف شد.
روزنامه ‘لارپوبلیکا’ با عنوان ‘لامبورگینی مدل مورسیه لاگو در ایران دوباره متولد شد’ نوشت: کپی بسیار دقیقی از لامبورگینی مدل مورسیه لاگو، به تازگی وارد خط تولید شده و قرار است ۱۰۰ نمونه از آن با موتور V6 هیوندای ساخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا