مرکز رباتیک سما در استان آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

ارک خبر- مرکز رباتیک سما در استان آذربایجان‌شرقی با حضور معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما با خوش‌آمد ربات سخنگو به مسئولان افتتاح شد.
مرکز رباتیک سما در استان آذربایجان‌شرقی افتتاح شد
به گزارش روز دوشنبه روابط دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، علیرضا منظری توکلی رئیس سازمان سما در آیین افتتاح این مرکز با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در‌خصوص تجهیز و راه‌اندازی این مرکز ابراز امیدواری کرد با توجه به تحولات دنیای امروز با انجام چنین اقداماتی در دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه سما، شاهد بالندگی و رشد روز افزون سما در عرصه علم و فن آوری بر‌اساس الگوی توسعه ایرانی اسلامی باشیم.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان آذربایجان‌شرقی هم با بیان اینکه این مرکز در وهله نخست نسبت به جذب و آموزش علاقه‌مندان از میان دانش‌آموزان و دانشجویان سما و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود از پذیرش و بسط فعالیت‌های این مرکز برای تمام گروه های سنی و عموم در آینده نزدیک خبر داد.
محمد نریمانی‌راد اظهار کرد: آموزش رباتیک به کودکان و نوجوانان قدرت تصویرسازی سه‌بعدی در آنها را به‌طور چشمگیری افزایش داده و خلاقیت را در این سنین شکوفا می‌کند.
بر اساس این گزارش عمده فعالیت مرکز رباتیک سما تمرکز بر روی طراحی و ساخت انواع ربات‌های انسان‌نما، ربات‌پرنده، ربات خانگی و ربات آتش‌نشان و شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی است.
مراسم افتتاح این مرکز با رونمایی از ربات سخنگو و خوش‌آمدگویی به حضار توسط این ربات همراه بود.
همه مراحل مربوط به طراحی و ساخت این ربات به‌همت تیم رباتیک سمای استان آذربایجان شرقی انجام شده است.
در این مرکز همچنین ربات حفظ تعادل و انجام حرکات نمایشی توسط ربات‌های فوتبالیست برای گروه سنی کودکان طراحی و ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا