عملیات اجرایی نیروگاه هریس در وضعیت خوبی است

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل تامین گاز به عنوان زیربنای ساخت نیروگاه تولید برق در استان اعلام کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی نیروگاه هریس وضعیت خوبی دارد، تجهیزات به موقع وارد شده اند و پیمانکار قول داده که فاز نخست آن قبل از اوج مصرف سال آینده وارد مدار شود.
عملیات اجرایی نیروگاه هریس در وضعیت خوبی است
به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل شرکت برق حرارتی با وی در تبریز افزود: نیاز استان به انرژی برق به دلیل صنعتی بودن آن روز افزون است و سرمایه گذاران با نگاه تامین بودن برق مورد نیازشان به این خطه می آیند.
وی اضافه کرد: متاسفانه نیروگاه برق جلفا با وجود کلنگ زنی در سال گذشته هیچ گونه پیشرفت فیزیکی ندارد و ساخت نیروگاه صوفیان نیز که قرار بود توسط بخش خصوصی اجرایی شود، به دلایلی عملی نشد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه استقبال از ساخت نیروگاه های ترکیبی تولید برق و گرما موسوم به «سی.اچ.پی» در استان بالاست، اظهار داشت: البته این مساله نیز با مشکل قیمت بالای گاز مواجه است و ضرورت دارد برای رفع آن با شرکت گاز رایزنی شود.
وی همچنین با اشاره به گشایش ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار برای شرکت مس سونگون ورزقان در سه ماه گذشته تشریح کرد: بدیهی است این واحد نیز نیاز به برق بیشتر خواهد داشت.
خدابخش با تأکید بر لزوم افزایش سهمیه گاز استان، بیان کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ دریافت گاز در منتهی الیه کشور بوده و تا گاز به استان برسد عملاً با افت فشار روبه‌رو و گاهی با قطعی مواجه می‌شویم، بر این اساس برای افزایش سهمیه گاز درخواست داده‌ایم.
وی ادامه داد: انتظار داریم نیروگاه‌های در حال احداث آذربایجان شرقی و نیروگاه‌های موجود مثل نیروگاه تبریز که عمرش در حال اتمام بوده و نیاز به بازسازی جدی دارد، مورد توجه قرار بگیرد.
بابیان اینکه به لحاظ مصرف امروز سربه‌سر هستیم، اما برای واحدهای در حال سرمایه‌گذاری کم داریم، اظهار داشت: استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنعتی بودن استان و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مناسب در استان و قطعی برق در سال‌جاری پس از دو دهه اقتضا می‌کند به لحاظ استانی نیازهای برق واحدهای تولیدی را تأمین کنیم.
وی با بیان اینکه در خصوص بناب نیز امیدواریم مشکلات حل شود، اضافه کرد: نیروگاهی در تبریز قرار بود احداث شود که مهندس چیت چیان ۲ سال پیش قول داده بودند، اما به دلیل مشکلاتی که در اراضی ایلخچی وجود داشت، قرار شد در بناب ساخته شود که همچنان جزو مطالبات مردم و نمایندگان استان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا