اجرای ویژه برنامه«دندان سالم» در اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: ویژه برنامه «دندان سالم» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود.

فریناز تولاییان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: ویژه برنامه «دندان سالم» به مناسبت هفته مراقبت از سلامت دندان در محل ضلع جنوبی پل خواجو برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه با حضور تیم دندانپزشکی، معاینات اولیه دندان کودکان به صورت رایگان انجام و با پوشاندن لباس پزشکی به کودکان سعی می‌شود ترس کودکان از مراجعه به دندانپزشکی برطرف شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با بیان اینکه گروه هدف ویژه برنامه دندان سالم، کودکان شهر هستند، تصریح کرد: تاکنون برنامه پیش مراقبت دندان ویژه کودکان در شهر اصفهان برگزار نشده بود.

وی با اشاره به ویژه برنامه هفته سلامت بانوان گفت: طی توافق اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با شهرک سلامت و همکاری یکی از کلینیک‌های مستقر در این شهرک که پکیج کاملی از درمان بیماری های مربوط به پستان بانوان از جمله معاینه، تست برست و آگاه‌سازی بانوان دارد و می‌تواند اقدامات ثانویه پس از درمان را با داشتن امکانات کامل انجام دهد، برنامه ویژه‌ای برای بانون شهر در نظر گرفته شده است.

تولاییان افزود: در توافق صورت گرفته مقرر شد طی یک مدت یک ماه از روز ۹ مهر تا ۹ آبان ماه که به عنوان سلامت بانوان نامگذاری شده، روزهای دوشنبه و سه شنبه در باغ‌های بانوان که بیشترین مراجعه بانوان را دارد و تورهای تفریحی در آن برگزار می‌شود، نمایندگان کلینیک سلامت بانوان شهرک سلامت مراجعه و بانوان را با بیماری‌های پستان آشنا، تست‌های بِرست، چگونگی خود مراقبتی و معاینه های اولیه را آموزش دهند.

وی ادامه داد: چنانچه در معاینه‌های اولیه، بانوان به وجود علایمی در پستان مشکوک شدند، کلینیک شهرک سلامت آماده انجام درمان برای بیماران خواهد بود.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان تاکید کرد: اطلاع رسانی‌های لازم در باغ های بانوان شهر انجام و تاریخ مراجعه نمایندگان کلینیک درمان بیماری‌های پستان مشخص شده است، در واقع تورهای تفریحی روزهایی به باغ بانوان مراجعه می‌کنند که تیم‌ها در باغ بانوان حضور داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا