تلفات حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی ۱۸درصد افزایش یافت

ارک خبر- مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: ۴۰۹ نفر در پنج ماه نخست سال جاری بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.
تلفات حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی ۱۸درصد افزایش یافت
دکتر بهرام صمدی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در استان ۳۲۷ نفر مرد و ۸۲ نفر زن بودند.
وی ادامه داد: از این تعداد ۲۰۲ نفر در جاده های برون شهری و روستایی، ۶۸ نفر در مسیرهای درون شهری، ۸ نفر در جاده های خارج از استان، ۵۸ نفر خارج از حریم جاده و ۱۰ نفر با فاصله بیش از ۳۰ روز از تصادف جان خود را از دست دادند.
صمدی راد گفت: تنها در مرداد ماه سال جاری تعداد ۱۱۲ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در پنج ماهه اول سالجاری ۸ هزار و ۲۲ مصدوم حوادث رانندگی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۷۵ نفر زن و ۵ هزار و ۸۴۷ نفر مرد بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۵ هزار و ۹۶۵ نفر گزارش شده بود ۳۴٫۵ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: ۷۹۰ نفر در سال گذشته بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و ۱۶ هزار و ۳۶۴ نفر نیز مصدوم شدند.
جمعیت استان آذربایجان در سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد سه میلیون و ۹۰۹ هزار و ۶۵۲ نفر است که از این شمار ۷۲ درصد جمعیت شهری و ۲۸ درصد نیز روستایی هستند. حدود نیمی از جمعیت استان در کلانشهر تبریز سکونت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا