۳۲۰ میلیارد تومان کالای احتکاری در آذربایجان شرقی کشف شد

ارک خبر- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: انواع کالای احتکار شده به ارزش بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان در این استان کشف و ضبط شد.
۳۲۰ میلیارد تومان کالای احتکاری در آذربایجان شرقی کشف شد
سید احد یوزباشی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با احتکار ۴۵ فقره پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.
وی ادامه داد: از این تعداد ۱۹ فقره پرونده رسیدگی و حکم قطعی صادر و دستورات لازم برای توزیع کالا در شبکه رسمی صادر شده است.
یوزباشی با تاکید بر اینکه از زمانی که رای تعزیرات حکومتی به مرجع مربوطه ابلاغ شد، حکم لازم الاجراست، گفت: این کالاها با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده در اختیار مصرف کنندگان در شبکه قانونی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: همچنین تاکنون ۷ پرونده اخفا و امتناع از عرضه کالا تشکیل شده که ۶ فقره آن مختومه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: مجازاتی که برای پرونده های احتکار در نظر گرفته می شود در ۲ بخش صنفی و غیرصنفی است که در حوزه صنفی علاوه بر الزام به عرضه کالا در شبکه رسمی ۷۰ درصد ارزش ریالی کالا به عنوان جزای نقدی در نظر گرفته می شود.
وی در خصوص کالاهای مورد نیاز هیات های مذهبی نیز گفت: با توجه به گزارشی که پشتیبانی امور دامی اعلام کرده کالا به اندازه کافی موجود است.
یوزباشی اظهارداشت: هیات های مذهبی می توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی و گرفتن معرفی نامه، اقلام مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا