پروژه ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال آبرسانی روستاهای اردستان کلید خورد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

پروژه ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال آبرسانی روستاهای اردستان کلید خورد

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان مهندس محمدحسین قرائتی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مجتمع آبرسانی روستای کهنگ شهرستان اردستان، اظهار داشت: بیشترین دغدغه ما مجتمع کردن این شهرستان با ۱۹ روستای آن برای آبرسانی بوده است.
وی یکی از دغدغه‌ها دیگر شرکت آب فاضلاب روستایی استان اصفهان را مشکلات هومرات بیان کرد و افزود: برای اجرای مجتمع کردن آبرسانی این مناطق حجت‌السلام سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس بسیار پیگیر اجرا و مطالبات آن بودند و شرکت هم بنا بر وظیفه و براساس دستورات مهندس جانباز در همان سال نخست مطالبات را به پایان رساند و اکنون نخستین مرحله پروژه را آغاز می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی به روستاهای شهرستان اردستان دارای ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال است، افزود: براساس مطالعات باید بالغ بر ۲ هزار و ۲۲۰ مترمکعب مخزن در کل مجتمع عملیاتی و احداث شود.
وی با اشاره به احداث پروژه مجتمع آبرسانی در روستای کهنگ شهرستان اردستان، بیان کرد: هدف از اجرای پروژه در این منطقه آبرسانی یکسان به تمام مناطق بوده و اینکه مابقی اقدامات بدون هیچ‌گونه اتلاف انرژی احداث و استفاده شود.
مهندس قرائتی استفاده همزمان با اجرای پروژه مجتمع آبرسانی را یکی از ضروریت‌های احداث طرح در این منطقه بیان کرد و گفت: در اجرای این طرح نه تنها مبحث انتقال آب از نطنز به اردستان باید عملیاتی شود بلکه از ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال ۴۵ کیلومتر آن احداث شبکه‌های داخلی این روستا است تا آب انتقالی با کیفیت مورد استفاده روستاها قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: در احداث این پروژه آبرسانی همدلی، همکاری و همبستگی مردم نیاز است تا پیمانکاران هم با تلاش و همت مضاعف اقدامات را اجرایی کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با اشاره به خطوط انتقال آب اصفهان به شهرستان اردستان، افزود: در اجرای طرح هدف این است که آب مورد نیازی که از سد زاینده‌رود شهرستان نطنز را تغذیه می‌کند در انتقال به اردستان دارای آبی پایدار باشد.
وی پیرامون اینکه منابع آب انتقالی موجود هم فقط در شرایطی که آب مورد نیاز قطع شده برای استفاده آب محلی است، بیان کرد: اگر چاهی در این مناطق وجود دارد برای تامین آب شرب روستا باقی خواهد ماند.
مهندس قرائتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ تا ۱۴ روستاهای شهرستان اردستان از آب شرب استان اصفهان استفاده می‌کنند، گفت: هم اکنون به دلیل مشکل تامین آب شرب جمعیت ۵ میلیونی استان اصفهان سهمیه آب ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته و هنگام انتقال آب از ایستگاه شهری به شهرستان اردستان و هدایت آن به داخل روستاها ناخودآگاه افت فشار هم خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه مشکلات تامین آب برای روستاهای شهرستان اردستان وجود دارد، اظهار داشت: چنانچه منبع تامین آب از طریق چاه‌های روستاها نبود اکنون دغدغه‌ها بیش از این بود، اما در حال حاضر آب انتقالی از این مناطق به بالادست نمی‌رود بلکه از پایین دست به بالا منتقل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در این مراسم که با حضور حمیدرضا تاملی فرماندار شهرستان اردستان برگزار شده بود از پیگیری‌های اجرایی و مطالباتی حجت‌السلام سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس برای اجرای پروژه مجتمع آبرسانی به شهرستان اردستان تقدیر و قدردانی کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا