ایران از لحاظ جمعیت جوان، یکی از پرفرصت‌ترین کشورهای دنیاست

ارک خبر- وزیر ورزش و جوانان به مناسبت روز جهانی جوان پیامی صادر کرد.

به گزارش شهریاربه نقل از ایسنا، در پیام دکتر مسعود سلطانی فر به مناسبت ۱۲ آگوست روز جهانی جوان آمده است:
«مایلم به عنوان وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران، روز جهانی جوانی را به تمام جوانان جهان و بخصوص جوانان مسلمان و هموطنان جوان خود صمیمانه تبریک بگویم.
ایران از لحاظ جمعیت جوان، یکی از پرفرصت‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.
نقش‌آفرینی جوانان این مرز و بوم در تاریخ پرافتخار کشورمان در همه عرصه‌ها و دوران‌ها غیرقابل انکار است.
جوانان ایران توانمندی خود را در جهان به منصه ظهور رسانده‌اند و کشور به این ذخائر خود در دوره‌های مختلف بارها و بارها ‌افتخار کرده است. ‌
جوانان با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پیدا و پنهان خویش یکی از عمده‌ترین قشرهای تاثیرگذار هستند. انرژی نهفته در جوانان، می‌تواند هر قفلی را بگشاید، از سویی با توجه به شرایط حساس اقتصادی و سیاسی در داخل کشور، تکیه رئیس جمهور محترم بر جوانان توانای کشور است.
جوانان خواهان مسئولیت‌پذیری و شفافیت بیشتر دولت‌های متبوع خویش هستند و مقام معظم رهبری بارها در سخنان‌شان به نقش تاثیرگذار جوانان در مدیریت کشور تاکید کرده‌اند و خواستار سپردن کارهای مدیریتی کشور به جوانان خوش فکر، متخصص و توانمند ایران اسلامی شده‌اند که دولت تدبیر و امید نیز بر مبنای همین رویکرد و نگاه به آینده کشور، تلاش خود را برای استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی داشته و در ادامه نیز قصد دارد با سرعت بیشتری این راه را طی کند.
آنچه مسلم است شما جوانان ایرانی نیز با توکل به نیروی لایزال الهی و عزم و اراده راسخ و پولادین خویش همچنان قله‌های رفیع را تسخیرخواهید کرد و ‌با عنایت به توانمندی‌هایی که به اثبات رسانده‌اید، شکوه بیش از پیش را برای ایران عزیز در جهان به ارمغان ‌خواهید آورد.
و در آخر به جوانان عزیز عرض می کنم آینده ایران عزیزمان با اتحاد و انسجام و همدلی، یک آینده روشن، رضایت بخش و افتخار آمیز است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا