اجرای طرح نصب ردیاب خودرو از آبان ماه در اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

اجرای طرح نصب ردیاب خودرو از آبان ماه در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان اجرای طرح نصب ردیاب به خودرو از آبان ماه در اصفهان خبر داد.

به گزار ش ارک خبر-سردار معصوم بیگی در نشست خبری و مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای بزرگوار ایران اسلامی را گرامی می داریم که هرچه داریم از شجاعت، ایثار و جان‌فشانی گران سنگ و جامعه ایثارگری است به ویژه یاد و خاطره و فداکار شهدای خبرنگار و اصحاب رسانه از جمله شهید صارمی را ارج می‌نهیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: طرح نصب ردیاب به خودرو از آبانماه به شکل گسترده برای نخستین بار در کشور در سطح استان اصفهان به عنوان استان پایلوت عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد: پلیس این ساز و کار را فراهم ساخته است و شرکت های مذکور نیز آمادگی دارند این سازه ها را با قیمت کم در اختیار مالکان قرار دهند که اگر فرهنگ نصب ردیاب در میان مردم جا بیفتد در کاهش سرقت‌ها موثر است.

مقام انتظامی استان گفت: زمانی که این ردیاب در خودرو نصب می‌شود، ارتباط خودرو با مالک دائما برقرار است و بر این اساس به هر دلیل سرقت انجام شود قدرت کشف ما به ۱۰۰ درصد نزدیک می‌شود.

وی به دستگیری ۵۹۰۰ نفر در حوزه سرقت در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در حوزه تخلفات ارزی ۸۹۴ میلیارد ریال تخلفات ارزی در یک شرکت تجاری شناسایی شد و با این مجرمان و اخلالگران اقتصادی برخورد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۲۵۷ میلیارد ریال کشف زمین‌خواری داشتیم، اضافه کرد: در این پرونده‌ها که از اقدامات ویژه جرایم اقتصادی بود افرادی قصد تصرف ۴۶ هزار و ۷۷۸ متر اراضی ملی را داشتند که با هوشیاری نیروی انتظامی ناکام ماندند.

وی افزود: در حوزه دستگیری باندهای سرقت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و در این راستا بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال سکه و طلا از باندهای سرقت کشف و تحویل مالکان شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای خرید از فروشگاه‌های مجازی حتما باید از درگاه‌های امن در فضای مجازی استفاده شود که https در ابتدای آدرس نشانه آن است، بیان داشت: جای تعجب دارد که ما در فضای واقعی پول خود را بدون شناخت در اختیار کسی قرار نمی‌دهیم اما در فضای مجازی اعتبار و رمز حساب خود را به دیگران ارائه می‌دهیم که جا افتادن این مطلب در جامعه فرهنگ خطرناکی است.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی به لحاظ گمنام بودن جرایم پیچیده و خطرناکی در خود نهفته دارد، تصریح کرد: مردم باید خطرناکی این فضای مجازی را به خوبی درک کنند اما افزایش ۱۳۰ درصدی جرائم فضای مجازی نشان می‌دهد مردم هنوز این مسئله را به خوبی درک نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا