شاخص مدیران خرید (PMI) در اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان و دبیران کل اتاق های بازرگانی ارومیه و همدان:

شاخص مدیران خرید (PMI) در اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی شد

رونمایی از سامانه تعیین شاخص مدیران خرید (PMI) با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان ، دبیران کل اتاق های بازرگانی ارومیه و همدان و جمعی از فعالان اقتصادی در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان انجام شد.
سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه رونمایی از این شاخص گفت:اتاق اصفهان در راستای توسعه کسب و کار اعضا با راه اندازی دفتر مرکز خدمات فرعی پیمانکاران (spx)  و کمیته توسعه فناوری و سرمایه گذاری (ITDO) تلاش می کند بنگاه های اقتصادی استان در عرصه بین الملل فعال و منسجم تر عمل کنند.
وی راه اندازی SPX در ارومیه و همدان را گامی ارزشمند در به اشتراک گذاشتن تجربه اتاق بازرگانی اصفهان بین استان های کشور برشمرد و گفت:بیش از ۱۵ اتاق بازرگانی با اتاق اصفهان برای راه اندازی این مرکز اعلام امادگی کردند و امیدواریم تا پایان سال در تمامی استان ها شاهد راه اندازی این مرکز باشیم.
سهل آبادی تاکید کرد:اتاق بازرگانی اصفهان تاکنون به تنهایی هزینه راه اندازی این مرکز را به سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)پرداخت کرده است و امیدواریم که اتاق ایران از این قبیل فعالیت ها حمایت کند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان از سازمان های دولتی و غیر دولتی خواست به جای ایجاد ساختارهای موازی ،در تقویت و انسجام SPX ایران تلاش کنند تا یک ساختار یکپارچه به فعالیت های بین المللی بپردازد.
محمودرضا اقارب پرست معاون دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:PMI به عنوان شاخص مدیران خرید وضعیت هر بخش اقتصادی را مشخص می کند.
وی تصریح کرد:این شاخص هر ماه از سوی دفتر  SPX اصفهان تهیه و در اختیار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرد.
زهرا صفاییان مسوول هماهنگی دفتر SPX اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: این شاخص ماهانه با سووالاتی از قبیل نوسان های موجودی انبار،اشتغال،تولید،فروش و امیدواری به آینده بخش های مختلف اقتصادی را مورد رصد قرار می دهد.
وی تصریح کرد:نتایج این شاخص از صفر تا ۱۰۰ است و در ایران در استان اصفهان و ارومیه به صورت ماهانه مورد سنجش قرار می گیرد.
پویان رحیمی مسوول هماهنگی دفتر ITDO اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت:این شاخص به صورت ریز در گروه کالایی تولیدی و خدماتی مورد ارزیابی قرار می گیرد و قابلیت اندازه گیری در یک شهرک صنعتی هم دارد.
علی صفرنورالله مشاور سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:یکی از معضلات جامعه نبود آمار و ارقام مستند برای تصمیم سازی تصمیم گیران است.
وی تهیه آمار را به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و گفت: Data Mading  با ارایه آمار و اطلاعات دقیق از بازار می تواند قدرت تحلیل برای فعالان اقتصادی ایجاد کند .
عبدالحسین ساسان استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این مراسم خواستار  حمایت شرکت های بزرگ از SME (بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط) شد و گفت:SME بدون چتر  حمایتی بنگاه های بزرگ نمی تواند توسعه پیدا کند و در اثر نوسانات اقتصادی به دلیل قرار نداشتن در شبکه های ارتباطی به ورطه ورشکستگی دچار می شود.
وی خواستار قرار گرفتن تئوری در کنار آمار و اطلاعات اقتصادی شد و گفت:SME حاصل یک تجربه تئوری است که آن را در اقتصاد مقیاس تعریف می کند و برای اقتصاد کلان کشور نباید از تئوری و آمار غفلت کرد.
ابراهیم حق جو دبیرکل اتاق بازرگانی ارومیه در این جلسه گفت:اقدام اتاق بازرگانی اصفهان در راه اندازی  SPX پیشرو بوده است و ارومیه از تجارب ان اتاق بازرگانی در راه اندازی Spx استفاده کرده است .
جلال نزاکت مآب معاون دبیر کل اتاق بازرگانی همدان در این مراسم گفت:بخش خصوصی باید متولی تهیه آمار اقتصادی باشد تا امار دقیق و مشخص از محیط کسب و کار به تصمیم گیران اقتصادی ارایه کند .
مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:یکی از رسالتهای اتاق بازرگانی تهیه امار  و اطلاعات است که تا کنون به دلیل نبودن این شاخص های اندازه گیری جایگاه و اثربخشی از بخش مشخص و معین نبوده است .
وی مثال زد:صنعت نساجی یکی از پرسودترین صنایع کشور است که به دلیل نبود شاخص میزان اشغال زایی و بازدهی آن مورد توجه مسوولین طی سال های اخیر قرار نگرفته است .
در پایان آیین رونمایی از شاخص مدیران خرید PMI))  با کلیک شرکت کنندگان انجام پذیرفت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا