وقف جدیدی برای تامین آب شرب امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی(ع) کاشان به ثبت رسید

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

وقف جدیدی برای تامین آب شرب امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی(ع) کاشان به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با پنجم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان عظیم الشان وقف جدیدی برای تامین آب شرب امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی(ع) کاشان به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و روز پنجم ذیقعده که به روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده سرکار خانم ربابه قاسم زادهباریکرسفی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان وقف جدیدی را به نام خود به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش به جهت رفع مشکل آب شرب امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی علیه السلام همگی یکصد متر مربع مشاع از سهم الارث خود از قطعه زمین مزروعی دوازده من چاله باغ سید که شش من آن از آقای عباس قاسم زاده پدر واقفه به ایشان به ارث رسیده بوده  و در سرچم پایین روستای باریکرسف راقع شده است را وقف نمود تا در آن منبع آب شرب این امامزاده واجب التعظیم احداث شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه اضافه کرد: این موقوفه حدود یکصد میلیون ریال ارزش دارد و در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به ثبت رسید.

مهدی حافظیان در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه آن امامزاده همه روزه پذیرای زایران زیادی است و با مشکل جدی تامین آب شرب مواجه بود با این وقف انتقال آب شرب به آن مکان مقدس میسر شده و این مشکل نیز مرتفع شد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: شهرستان کاشان دارای ۲۲۷۹موقوفه و ۸۳۹۱ رقبه  و ۱۲۰بقعه متبرکه ثبت شده در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: آستان مقدس امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی علیه السلام در در ۴۵ کیلومتری شمال کاشان و در در سه کیلومتری منطقه مشهد اردهال مقابل روستای علوی واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا