شهردار اصفهان اعلام کرد: عرضه بسته تشویقی عوارض خودرو به مناسبت دهه کرامت

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان اعلام کرد: عرضه بسته تشویقی عوارض خودرو به مناسبت دهه کرامت

پیشخوان ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان، گام مهمی در راستای شفاف سازی است

شهردار اصفهان گفت: حقوق مردم را نمی توان در بافت فرسوده شهر با محدودیت های غیر موجه نادیده گرفت و تحت الشعاع قرار داد بلکه باید با کمک مردم و سرمایه گذاران، بافت فرسوده غیر تاریخی را به بافت جدید تبدیل کنیم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در برنامه رادیویی صدای شهر ضمن تبریک دهه کرامت افزود: مدیریت شهری سعی دارد کرامت انسانی را در تمام عرصه های فضای شهری و در راستای عمرانی و آبادانی و تکریم ارباب رجوع رعایت کند.

وی با اشاره به این که در دهه کرامت آیین بهره برداری رسمی از طرح های توسعه حمل و نقل شهر اصفهان با هزینه ای بالغ بر ۳۷۷ میلیارد ریال  برگزار می شود، اذعان داشت: ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۳۰ دستگاه اتوبوس بهسازی شده در هفته آینده در  اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در هفته آینده هشت خط جدید اتوبوسرانی در سطح شهر اصفهان نیز به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه کرامت بسته تشویقی پرداخت عوارض خودرو از یکم تیرماه آغاز و تا ۳۱ شهریورماه در اصفهان ارایه می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به یکی از شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه با پرداخت عوارض خودرو از این طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به این که شهر اصفهان دارای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده است، اذعان داشت: ۵۰۰ هکتار از بافت فرسوده را بافت تاریخی و میراثی شهر اصفهان تشکیل می دهد که این بافت به عنوان میراث شهر باید بهسازی و ترمیم شود.

نوروزی با بیان این که در بافت روستایی شهر اصفهان باید خانه های جدیدی به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و امید ساخته شود، ادامه داد: بازسازی بافت فرسوده با مشارکت و همکاری مردم صورت می گیرد و این مهم ارزش افزوده نیز ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: باید از داشته های اصفهان به خوبی حراست و با کمک مردم و سرمایه گذاران بافت غیر تاریخی را به بافت جدید تبدیل کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به دیدار خود با رییس جمهوری، رییس بانک مرکزی، برخی از وزرا و معاونان رییس جمهور در هفته ای که گذشت گفت: در این جلسه به احیای بافت فرسوده تاکید بسیاری شد؛ سیاست دولت مبنی بر این است که هرچه سریع تر برای احیای این بافت اقدام شود تا مردم از خانه هایی که امنیت برای زندگی ندارند، رها شوند.

وی  افزود: در این جلسه مقرر شد بافت فرسوده میانی که ۵۰ درصد بافت فرسوده را تشکیل می‎دهد، هرچه سریع تر شناسایی و تخریب شود و برای ساکنان این مناطق خانه های جدید ساخته شده تا با امنیت زندگی کنند.

نوروزی در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت خشکسالی و کم آبی در شهر اصفهان به خصوص در حوزه فضای سبز اظهار کرد: لازم است شهروندان صرفه جویی آب را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند تا از این بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری دایمی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان اتفاق خوشایند دیگری برای جهان‌شهر اصفهان است، افزود: با برگزاری این جشنواره ها می توان زمینه حضور سفر گردشگران داخلی و خارجی را به اصفهان فراهم کرد.

راه اندازی خانه های حقوق در شهر اصفهان

شهردار اصفهان از اجرای قانون مبارزه با فساد در شهرداری به عنوان پیشتاز در کل کشور سخن به میان آورد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه مابین شهرداری، دادگستری و قوه قضاییه خانه های حقوق برای برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان شهرداری و شهروندان راه اندازی می شود.

وی شفاف سازی خدمات شهرسازی و ضوابط و طرح ها و صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیک را از دیگر پروژه های مهم در راستای شفاف سازی و رفع دغدغه های شهروندان برشمرد و ادامه داد: با اجرای این طرح تکریم ارباب رجوع به معنای واقعی انجام می شود و شهروندان هر ساعت از شبانه روز در هر جای دنیا که باشند می توانند با مراجعه به پیشخوان ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان به نشانیhttp://Esup.isfahan.ir ، امور مربوط به پروانه ساختمانی خود را پیگیری کنند.

نوروزی از شهروندان خواست از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل پاک و امن استفاده کنند تا شاهد کاهش ترافیک و مسایل زیست محیطی در شهر اصفهان باشیم.

وی اظهار کرد: در نظر داریم طبق برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای مرداد ماه سرفاصله زمان حرکت قطار شهری را به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر این که در اجرای طرح تبدیل چهارباغ به گذر فرهنگی همکاری و مشارکت مردم و کسبه نقش آفرینی می کند، افزود: در این طرح هیچ درختی آسیب نمی بیند و حتی به جای درختانی که در دوره های قبل در محور چهارباغ به دلیل طرح مترو قطع شده بود دوباره کاشته می شود.

وی با اشاره به این که ستاد زیباسازی برای چهارباغ تشکیل شده است، تصریح کرد: مردم نگران چهارباغ نباشند و بدانند که چهارباغ آینده اصفهان است؛ چهارباغ به معنای واقعی با همکاری همه کسبه به تاریخ و و هویت خود بر می گردد.

نوروزی از صبر و شکیبایی کسبه و شهروندان ساکن اطراف پروژه چهارباغ تشکر کرد و گفت: این طرح همانند طرح احیای میدان امام علی (ع) تحریم مردمی نخواهد شد و با هماهنگی و مشارکت کسبه انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا