رقابت ۵۷۱ نخبه قرآنی در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رقابت ۵۷۱ نخبه قرآنی در چهل و یکمین  دوره مسابقات قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل  اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: چهل و یکمین  دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۷ تا ۲۸ تیر ماه با حضور ۵۷۱ نخبه قرآنی خواهران و برادران در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی روز سه شنبه ۲۶ تیر ماه ۹۷ در اولین روز مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور به چهل ویکمین  دوره خود رسیده  است.

وی در ادامه  تأکید کرد: در سال‌های گذشته فرایند برگزاری مسابقات به گونه‌ای بود که ختم مسابقات به فصل پاییز می‌رسید و همین مسئله سبب نگرانی برای جامعه قرآنی شده بود، چون بخش زیادی از مسابقات آوایی است و سلامت حنجره در این مسابقات مهم است. از دو سال گذشته رویه عوض شد و مسابقات شهرستان‌ها و استان‌ها در بهار، تیر و مرداد و شهریور که آب و هوای بهتری دارند برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل  اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این دوره از مسابقات را ۲۹ داور مورد ارزیابی قرار می‌دهند که از این تعداد ۱۲ داور در بخش برادران یک نفر به عنوان ناظر و ۲ نفر به عنوان استاد راهنما و ۱ نفر به عنوان سرپرست تیم داوران  و ۱۱  داور در بخش خواهران و۱ نفر به عنوان  سرپرست  و ۱ نفر به عنوان  ناظر  و ۱  نفر به عنوان راهنما ، مسابقات را داوری می‌کنند.

یحیی قاسمی اضافه کرد: این مسابقات در بخش آوایی در رشته حفظ جزء۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم مسابقات برگزار می‌شود که در رشته قرائت، ترتیل، دعاخوانی و هم‌سرایی قرآن کریم را در بخش‌های معارفی داریم.همچنین حفظ و معارف آیات موضوعی و حفظ احادیث نیز به بخش معارفی اضافه شده است.

وی  ادامه داد: در سال‌های گذشته داوران به صورت انفرادی اعزام می‌شدند که خیلی منسجم نبودند اما امسال آن‌ها با یک سرپرست به تیم استانی اعزام می‌شوند و از این طریق راحت‌تر می‌توانند مسابقات را داوری و مشکلات را پیگیری کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل  اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: هر چهار سال یک بار مراسم قرعه‌کشی جهت مشخص شدن میزبان برگزار کننده مرحله کشوری مسابقات سراسری قران کریم برگزار می‌شود تا در این آیین مکان مسابقات مشخص که در همین راستا نیز سال گذشته و همزمان  با برگزاری مسابقات  سراسری  قرآن کریم  در  استان آذربایجان غربی  قرعه کشی صورت گرفت و  قرار بر این شد تا  سال ۹۷ مرحله کشوریی این دوره از مسابقات در استان اراک و سال ۹۸  نیز در استان اصفهان برگزار شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا