دو فرنگی کار ایران به فینال راه یافتند

ارک خبر- «سجاد عباس پور» و «امیر حسین خوانساری» فرنگی کاران وزن های ۴۸ و ۵۵ کیلوگرم به فینال رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در کرواسی راه یافتند و «محمد ناقوسی» در وزن ۸۰ کیلوگرم به دیدار رده بندی رفت.
دو فرنگی کار ایران به فینال راه یافتند
به گزارش ایرنا، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان از ۱۵ تا ۱۷ تیر ماه در زاگرب کرواسی برگزار می شود که رقابت های پنج وزن نخست از ظهر امروز (جمعه) آغاز شد که در پایان رقابت های مقدماتی دو نماینده کشورمان در دیدار فینال و یک نماینده در دیدار رده بندی حضور دارند و یک کشتی گیر نیز به گروه بازنده ها رفته است.
در وزن ۴۸ کیلوگرم «سجاد عباس پور» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم «لئونید موروز» از مولداوی را با نتیجه ۱۰بر یک از پیش رو برداشت و در دور سوم نیز «کنستانتین تئودور» از رومانی را ۸ بر صفر مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت.
عباس پور در این مرحله مقابل «آرشاد» از هند با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار ابرار «آتابایف» از ازبکستان است.
در وزن ۵۵ کیلوگرم «امیرحسین خوانساری» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «فافه یانا» از گینه بیسائو (با توجه به عدم حضور این کشتی گیر) به پیروزی رسید. وی در دور سوم با نتیجه ۸ بر یک «مانوئل استویچا» از رومانی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
خوانساری در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر ۵ از سد «امیربیک سلطان اف» از ازبکستان گذشت و راهی دیدار پایانی شد. وی در فینال «گئورگی پرتایا» از گرجستان را پیش رو دارد.
در وزن ۶۵ کیلوگرم «حسین قاسمی» در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر «حسن الحراتی» از عربستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل «میکیتا پولیتایف» از اوکراین با نتیجه ۴ بر صفر به پیرورزی رسید اما در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب «مسلم ایمادایف» از روسیه شد و با توجه به حضور این آزادکار روسی در دیدار فینال، قاسمی به گروه بازنده ها رفت.
وی در گروه بازنده ها ابتدا باید با برنده کشتی گیران ژاپن و لیتوانی کشتی بگیرد و در صورت پیروزی در دیدار رده بندی به مصاف «خویچا آنانیدزه» از گرجستان می رود.
در وزن ۸۰ کیلوگرم «محمد ناقوسی» پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ «امیرخان تسوچویف» از روسیه را شکست داد.
وی در دور سوم مقابل «تیرونه استرکنبورگ» از هلند با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و در دور چهارم نیز «اوکتای دمیر» از ترکیه را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله با نتیجه ۷ بر یک از «گئورگی تسوپوراشویلی» از گرجستان شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند و فردا (شنبه) برای کسب مدال برنز باید به مصاف حریف خود برود.
در وزن ۱۱۰ کیلوگرم «محمدرضا عبدیان» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل «توماس واورزینسکی» از لهستان با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر لهستانی مقابل نماینده جمهوری آذربایجان، عبدیان از دور رقابت ها کنار رفت.
رقابت های فینال و رده بندی اوزان فوق فرداشب (شنبه) برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا