فرمت جدید برگزاری مسابقات به داد تیم ایران رسید

ارک خبر- تیم والیبال ایران در پایان دور مقدماتی در رده سوم گروه خود قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم ملی نوجوانان ایران در گروه دوم مسابقات با تیم‌های چین‌تایپه و تایلند هم‌گروه بود.

در نخستین بازی این گروه تیم ایران موفق شد برابر تایلند ۳ بر ۱ به پیروزی رسد. با وجود پیروزی ایران، این تیم‌ ست سوم نتیجه را واگذار کرده و ست دوم را هم به سختی برد تا مشخص شود ایران برای کسب هشتمین قهرمانی کار مشکلی پیش‌رو دارد.

نوجوانان ایران روز گذشته برابر تیم چین‌تایپه بازی پرانتقادی به نمایش گذاشته و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کردند.

اشتباهات زیاد در خط حمله، نرسیدن توپ‌های اول به پاسور تیم، استفاده نکردن از توپ‌های برگشتی و دفاع بد ایران را می‌توان از عوامل باخت روز گذشته برشمرد.

همچنین بازیکنان ایران از لحاظ روحی نیز بعد از شکست در ست اول، در ۲ ست بعدی متزلزل نشان داده و حتی در شروع ست سوم با نتیجه ۷ بر ۱ از چین‌تایپه عقب افتاده بودند.

امروز تیم تایلند موفق شد در بازی آخر گروه ۳ بر صفر تیم چین‌تایپه را شکست دهد.

به‌ این ترتیب هر ۳ تیم صاحب یک برد ۳ امتیازی و یک باخت شده و کار به ست شماری کشیده شد که در نهایت تیم تایلند در صدر گروه قرار گرفته و تیم‌های چین تایپه و ایران در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

میزبان بسیار خوش‌شانس بود که مسابقات با فرمت جدیدی برگزار شده و این شانس برای ایران وجود دارد که بتواند باخت خود را جبران کند.

اگر مسابقات به شکل دوره‌های قبل برگزار می‌شد ایران یا از دور مسابقات حذف شده و یا برای رد‌های پایین بازی می‌کرد، اما در روش جدید این شانس دوباره برای این است تا بتواند خود را همچنان مدعی قهرمانی نگاه دارد.

ایران در بازی سوم خود روز سه‌شنبه به مصاف تیم سریلانکا می‌رود.

دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۸ تا ۱۵ تیر به میزبانی شهر تبریز در ۲ سالن شهید پورشریفی و شهید اقدمی برگزار می‌شود.‌

ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، چین، چین تایپه، تایلند، استرالیا، سریلانکا، هنگ‌کنگ، عمان، هند، قزاقستان، نیوزلند، پاکستان، قطر، مالزی و ترکمنستان تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا