نسل جدید والیبال ایران در تبریز رونمایی می شود

ارک خبر- دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا، از جمعه ۸ تیر در تبریز آغاز می شود و نسل جدید بازیکنان والیبال ایران در این مسابقات رونمایی خواهد شد.
نسل جدید والیبال ایران در تبریز رونمایی می شود
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تیم والیبال نوجوانان ایران با هفت طلا و یک نقره، پر افتخارترین تیم در تاریخ برگزاری ۱۱ دوره مسابقات نوجوانان آسیا محسوب می شود و بسیاری از ستاره های کنونی والیبال ایران، نخستین گام های درخشش خود را از همین رقابت ها آغاز کرده اند.
محمد وکیلی برای سومین دوره پیاپی سرمربیگری تیم نوجوانان ایران را بر عهده دارد. وکیلی در ۲ دوره گذشته بازیکنان با استعدادی مانند جواد کریمی، علی اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور، امیرمحمد فلاحت خواه و امیرحسین توخته را در همین رقابت ها معرفی کرد و حالا برخی از این جوان ها توانسته اند اعتماد ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی بزرگسالان را نیز جلب کنند.
سرمربی تیم نوجوانان ایران در این سال ها تلاش کرده که بازیکنانی با قامت بلند را انتخاب کند و تلاش او باعث افزایش میانگین قدی بازیکنان در والیبال ایران شده است. میانگین قدی بازیکنان ایران در این دوره از رقابت ها ۱۹۸٫۵ سانتی متر است که نسبت به دوره گذشته، ۳٫۵ سانتی متر بیشتر شده است.
تیم والیبال زیر ۱۸ سال ایران که در دوره گذشته رقابت های قهرمانی آسیا در رده چهارم قرار گرفت، در مرحله مقدماتی این دوره از رقابت ها باید در گروه B با تیم های چین تایپه و تایلند رقابت کند.
بر اساس شیوه جدید برگزاری مسابقات در کنفدراسیون والیبال آسیا، تیم ها بر اساس رتبه ای که در دوره گذشته رقابت ها کسب کرده اند، به ترتیب در گروه های مختلف قرار می گیرند. به این صورت که تیم های برتر در گروه اول به میدان می روند و سایر تیم ها هم به همین ترتیب با هم مسابقه می دهند.
در پایان مرحله گروهی که جنبه تعیین رتبه تیم ها را هم دارد، تیم های گروه اول به ترتیب رتبه های برتر را به دست می آورند و گروه های بعدی هم به ترتیب در رده های بعدی می ایستند. سپس در مرحله حذفی، تیم ها به صورت ضربدری به مصاف هم می روند، یعنی تیم اول با تیم آخر مسابقه می دهد، تیم دوم به مصاف تیم یکی مانده به آخر می رود و به همین ترتیب تیم ها با هم روبرو می شوند.
در این دوره از مسابقات والیبال نوجوانان آسیا، ۹ تیم در سه گروه قرار گرفته اند.
گروه A: ژاپن، کره جنوبی و چین
گروه B: ایران، چین تایپه و تایلند
گروه C: استرالیا، سریلانکا و هنگ کنگ
ایران در صورتی که در رتبه اول گروه خود قرار بگیرد، تیم چهارم مرحله مقدماتی خواهد شد و در مرحله حذفی باید به مصاف تیم هشتم این مرحله که تیم دوم گروه B است برود.
تیم والیبال نوجوانان ایران در روزهای جمعه و شنبه به ترتیب به مصاف تایلند و چین تایپه می رود.
سالن های شهید اقدمی و پورشریفی تبریز از ۸ تا ۱۶ تیر، میزبان این مسابقات است، اما هنوز ستاد برگزاری رقابت ها و فدراسیون والیبال، ساعت برگزاری مسابقات را اعلام نکرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا