اجرای ۱۶۶ طرح سازگار با کم آبی در اصفهان /طرح استفاده از انرژی خورشیدی به ویژه در مناطق شرقی استان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان:

 اجرای ۱۶۶ طرح سازگار با کم آبی در اصفهان/اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی به ویژه در مناطق شرقی استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از اجرای ۱۶۶ طرح سازگار با کم آبی با محوریت اشتغال جایگزین برای مناطق دارای تنش آبی خبر داد.

به گزارش ارک خبر: محمدعلی شجاعی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکصد نوع پروژه برای کشاورزان آسیب دیده تعریف کردیم، پروژه هایی که کلی گویی نیست بلکه تمام جزئیات آن و اجرای آن برای تمام فرمانداران تعیین تکیف شده است.

شجاعی افزود:این طرح ها مشتمل بر ۸ هزار و ۲۱۹ زیرمجموعه است و ۶۳ هزار شغل را در یک بازه زمانی سه ساله در اصفهان ایجاد خواهد کرد.
وی هزینه انجام این طرح ها را بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح ها شامل حوزه هایی نظیر کشاورزی، انرژی های پاک، دامپروری، گردشگری و … خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: این طرح ها در ۱۴ شهرستان استان واقع در حوضه آبریز زاینده رود که کم آبی، بیشترین خسارت را به آنها زده است، اجرا می شود.
وی اظهار داشت: میزان آب مورد نیاز اجرای این طرح ها سالانه هفت میلیون متر مکعب خواهد بود که در مقایسه با مشاغل و طرح های گذشته، کاهش چشمگیری در صرفه جویی آب خواهد داشت.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: این طرح ها در ۱۴ شهرستان استان واقع در حوضه آبریز زاینده رود که کم آبی، بیشترین خسارت را به آنها زده است، اجرا می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بیان داشت: برای مطالعه و تشکیل این طرح ها پنج کشور دارای شرایط مشترک اقلیمی با ایران مورد بررسی قرار گرفت و بر مبنای این طرح ها تکلیف هر سازمان و نهاد مشخص و زمانبندی اجرای این طرح ها نیز مشخص شد.

وی گفت: طرح استفاده از انرژی خورشیدی به ویژه در مناطق شرقی استان اجرا می شود و بر اساس آن یک هزار و ۹۵ منزل مسکونی قادرند با نصب سلول های خورشیدی، روزانه سه تا پنج کیلووات برق تولید کنند.

شجاعی بیان داشت: در حال حاضر باید شرایط سازگاری با کم آبی را برای مردم اصفهان تعریف کرد و نه اینکه یک شرایط ایده ال را مشخص کنیم و منتظر بارش باران باشیم.

وی با اشاره به اینکه چالش ها را در ۵ حوزه تعریف کردیم، گفت: بر اساس سه ارزش عدالت، مشارکت و کرامت پروژه ها تعریف شده است.

دکمه بازگشت به بالا