دستگیری سارق حرفه ای مغازه با ۱۲۰میلیون ریال اموال سرقتی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

دستگیری سارق حرفه ای مغازه با ۱۲۰میلیون ریال اموال سرقتی

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک سارق حرفه ای مغازه و کشف ۱۲۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد .

سرهنگ” علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت مغازه در شهرستان خمینی شهر و شکایت مالباختگان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده ای در این زمینه توسط کارآگاهان انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: مأموران پلیس آگاهی خمینی شهر با یک سری اقدامات خاص علمی و تخصصی ویژه ،مخفیگاه متهم را شناسائی کرده و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه وهماهنگ موفق به دستگیری متهم شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارق در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۱۲۰ میلیون ریال اموال مغازه شهروندان اعتراف و روش کار خود را اینطور عنوان داشت که ابتدا مغازه هایی که فاقد سیستم ضد سرقت بوده و داخل مغازه قابل روئیت نباشد راشناسایی وسپس از بین آنها سراغ مغازه هایی که قفل های معمولی و معیوب داشته رفته و اقدام به سرقت می کرد.

سرهنگ “جعفری نژاد” با اشاره به اینکه متهم پس از تکمیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شداز شهروندان خواست : اصول ایمنی توسط مالکان مغازه ها در هنگاه ترک مغازه رعایت شود از آنجا که قفل های معمولی به راحتی با قیچی بریده می شوند، حتی الامکان از قفل های سوئیچی استفاده کنند برای قابل رؤیت بودن داخل مغازه خود، از کرکره مشبک استفاده نمائید، در صورت لزوم محل کسب خود را به سیستم هشداردهنده ودوربین مدار بسته با کیفیت خوب مجهز و آن را بگونه ای نصب کنید که تشخیص آن برای دیگران بسهولت ممکن نباشد. استخدام افراد مطمئن وبا اعتماد، عدم نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد واسناد مالی درمغازه ودر مکانهای ناامن،در دسترس نبودن اموال قابل حمل وقیمتی،اطلاع داشتن از موجودی دقیق مغازه وانبار وکنترل دوره ای آن،هنگام ساخت وساز،خریدیااجاره محل کسب به استحکام وایمنی ساختمان به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید.

دکمه بازگشت به بالا