افتتاح رسمی فاز سه خط یک قطار شهری اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

افتتاح رسمی فاز سه خط یک قطار شهری اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: آیین افتتاح رسمی فاز سه خط یک قطارشهری اصفهان تیرماه سال جاری با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، جواد شعرباف اظهارکرد: خط یک مترو اصفهان از ایستگاه قدس تا ایستگاه دفاع مقدس به طول ۲۱ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و روزانه ۳۰ هزار نفر مسافر را جابه جا می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای خط یک قطار شهری اصفهان حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: برای تکمیل این خط۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است تا خط یک مترو با سه هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت کامل تکمیل شود.

 

راه اندازی کامل خط یک مترو از قدس تا صفه

مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد: خط یک قطار شهری اصفهان تا اسفندماه ۹۶ به ایستگاه دفاع مقدس(صفه) رسید، اما تنها تونل غربی حدفاصل آزادی تا صفه تکمیل شده بود، اما طی سه ماه گذشته با اقدامات صورت گرفته تونل شرقی آن حدفاصل میدان آزادی تا صفه نیز تکمیل شده و در آستانه بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: تا پیش از این مسافران مترو در میدان آزادی تغییر قطار می‌دادند که با این اتفاق قرار است قطار به صورت یکسره از شهرک قدس تا صفه تردد کنند.

شعرباف با اشاره به اقدامات انجام شده در ایستگاه میدان امام حسین(ع)، گفت: ایستگاه میدان امام حسین(ع) سه ورودی در شمال شرقی، جنوب شرقی و سمت غرب دارد که تاکنون ورودی شمال شرقی آن به روی شهروندان باز شده است.

وی در خصوص ایستگاه میدان انقلاب نیز اظهار کرد: ایستگاه انقلاب دو ورودی غربی و شرقی دارد که ایستگاه غربی سمت ابتدای خیابان عباس‌آباد وارد مدار شده است.

 

کاهش سرفاصله حرکت قطارها به ۱۰ دقیقه تا مهرماه

وی با بیان اینکه سرفاصله زمانی سرویس‌دهی قطارشهری  ۱۵ دقیقه است که تا مهرماه به ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک طول زمان سرویس‌دهی خط یک قطار شهری را افزایش دهیم.

شعرباف افزود: در حال حاضر خط یک قطارشهری اصفهان از ایستگاه قدس تا آزادی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۱ به مسافران سرویس‌دهی می‌کند، با تکمیل تونل شرقی حدفاصل میدان آزادی تا صفه نیز سرویس‌دهی در این مسیر از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۱ شب انجام می‌شود و پس از آن تا ساعت ۲۲ افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا