احداث فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کلیبر

ارک خبر- فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کلیبر احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، گفت: فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کلیبر در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و با اعتبار اولیه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود.

این جشنواره را یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌شرقی و منطقه ارسباران عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که نگرش سطحی به فرهنگ و هنر منجر به بروز آسیب‌هایی در جامعه می‌شود، گفت: فرهنگ و هنر عرصه‌ای نیست که به آن نگرشی سطحی، سلیقه‌ای و سیاسی داشته باشیم چراکه فرهنگ و هنر با اعماق زندگی مردم در ارتباط است.

وی ظرفیت‌های منطقه قره‌داغ را در عرصه‌های نمایشی، سینمایی، موسیقی سنتی و سایر عرصه‌ها قابل توجه عنوان کرد و یادآور شد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوانیم از پتانسیل فرهنگی و هنری غنی این منطقه بیش از پیش بهره‌مند شویم.

وی به احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان کلیبر اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور گردشگران بسیار در شهرستان کلیبر، احداث مجتمع فرهنگی و هنری برای ارائه بهتر خدمات در این حوزه در این شهرستان امری ضروری است که علاوه بر پاسخ مثبت به مطالبات مردم زمینه بهره‌مندی گردشگران از فعالیت‌های فرهنگی هنری را نیز فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: این‌که روستائیان و عشایر و تولیدات آن‌ها در رونق اقتصادی نقش مؤثری دارند شکی نیست، اما با برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر سعی کرده‌ایم تا بگوییم روستا‌ها و عشایر محور اصلی توسعه هستند و نباید از نقش روستائیان و عشایر در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … غافل شویم.

وی با تاکید بر این‌که در دنیا به عرصه فرهنگ و هنر به‌عنوان منبعی برای رسیدن به اقتصاد پایدار می‌نگرند، گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هموارسازی مسیر، عدم وابستگی کشور به نفت و متکی شدن آن به فرهنگ و هنر، جایگاه اصلی فرهنگ و هنر را بنمایانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که توسعه فرهنگ و هنر نیازمند حمایت مالی و اختصاص بودجه‌ی استانی و وزارتی است، افزود: اگر هدف غایی ما توسعه‌ی فرهنگ و هنر است به صراحت باید عنوان کنم که رسیدن به این مهم در سایه‌ی حمایت‌های مالی و تخصیص اعتبارات مالی متناسب با برنامه‌های فرهنگی و هنری میسر خواهد شد.

محمدپور با تأکید بر این‌که مراحل اولیه ساخت و احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کلیبر از قبیل: طراحی و نقشه‌برداری در آینده‌ی نزدیک به اتمام خواهد رسید، ادامه داد: هرچند زیربنای مجتمع فرهنگی و هنری کلیبر از ۹۰۰ مترمربع به ۱۲۰۰ مترمربع افزایش‌یافته، اما این پروژه را فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین می‌دانیم و برای اجرای آن نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سال‌جاری پیش‌بینی‌شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا