بهترین ابزار برند سازی رسانه است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

بهترین ابزار برند سازی رسانه است

سمینار آموزشی برند‌سازی در رسانه و روابط عمومی روز پنج شنبه ۳۱ خردادماه  در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی شهرداری و با همت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ارک خبر- روابط عمومی انجمن، مهندس امیرپویان زمانی‌کیا، مدرس این سمینار   به نقش برندسازی در حفظ و ارتقای کیفیت رسانه و روابط عمومی یک سازمان اشاره کرد و گفت: امروز ما دچار بحران رسانه شده‌ایم. اما این بحران ناشی از کمبود مدیا نیست بلکه از ازدیاد رسانه بوجود آمده است. با توجه به حضور رسانه های جدید، برندسازی صحیح این فرصت را برای ما بوجود می‌آورد که با تلفیق رسانه و روابط عمومی و تغییر در استراتژی تولید محتوا بتوانیم هزینه‌های ماندگار را کاهش و ضریب نفوذ در ذهن مخاطب را به طرز چشمگیری افزایش دهیم.

وی افزود: به برندسازی می‌توان به عنوان یک ابزار رسانه‌ای نگاه کرد ضمن اینکه رسانه نزدیک ترین رابطه با برند‌سازی را دارد و امروز بسیار مشکل است بگوییم برند‌سازی حاصل رسانه است یا رسانه حاصل برند‌سازی. رسانه نقش بسیار پر رنگ در ایجاد احساس ارزش و حس وفاداری مخاطب ایجاد میکند و با حضور رسانه‌های تعاملی و دو سویه امروز حتی میتوان با رصد صحیح، هزینه‌های بخش‌های تحقیقات میدانی و توسعه سازمان را نیز کاهش داد.

زمانی‌کیا  در پاسخ به این سوال که «در حوزه سیاست و رسانه، برندسازی چگونه می‌تواند به جامعه کمک کند؟» اظهار داشت: امروز بسیاری از کشور ها، گروهها و اقتصاد‌های کلان جهانی با صرف هزینه‌های گزاف و جذب متخصصین حوزه‌های برندسازی سعی در تاثیر‌گذاری هر چه بیشتر روی جامعه هدف خودشان که در بسیاری موارد شامل کشور ما هم میشود دارند. بنابراین آشنایی با روشهای برند‌سازی میتواند دید بازتری به ما داده و تاثیر زیادی در تحلیل ما از دنیای خبری امروز داشته باشد.

در ادامه، مهندس ماهوشی عضو هیأت‌مدیره و مسئول کمیته آموزشی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان نیز گفت: برنامه‌های طراحی شده در کمیته آموزشی انجمن صرفا مختص اعضا نیست و همه اصحاب رسانه و صاحبان قلم را در بر میگیرد و مهمترین هدف ما آموزش خبرنگاران و نویسندگان برای اعتلای حرفه آنهاست و مسلما  در این زمینه مساعدت نهادها و ارگانهای فرهنگی خصوصا شهرداری و ارشاد راهگشاست.

وی اظهار داشت: آموزش کلید توسعه فرهنگی است و یکی از اقدامات راهبردی در این خصوص آموزش خبرنگاران و اهالی رسانه است که اولین اقدام آموزشی ما در دوره هیات مدیره جدید انجمن در هشتم اسفند با سمینار خلاقیت و نوآوری در رسانه آغاز شد که در این سمینار، نیا‌ز سنجی آموزشی  انجام گرفت که نظر پیشکسوتان مطبوعات هم مثمر بود. البته ما در هر سمینار و دوره برای به روز رسانی نیاز سنجی می‌کنیم و برای نیاز سنجی هم نظر اعضا و هم نظر نخبگان مطبوعاتی را ملاک قرار داده ایم.

عضو هیات مدیره  و مسئول کمیته آموزشی  انجمن اعلام کرد: در بین دوره‌هایی که برگزار خواهیم کرد برند‌سازی در رسانه، اخلاق رسانه، روشهای حل مسئله ،تحلیل محتوا و خبر ، گزارش نویسی ، سبک خبر نویسی و آینده پژوهی رسانه ها از اولویت ها می‌باشد.

لازم به ذکر است، ‌سمینار آموزشی برند‌سازی در رسانه و روابط عمومی پنج شنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۳۰ در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا