از وضعیت فضای آموزشی مدارس بناب خجالت می کشم/ بدنه دولت اشباع شده، نیاز فوری به کوچک سازی دارد

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فعلی فضای آموزشی شهرستان برای بنده تلخ بوده و خجالت می کشم.

616

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش بناب با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر مجمع خیرین مدرسه ساز برای ایجاد فضاهای آموزشی جدید گفت: متاسفانه فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز در شهرستان بناب بطور شایسته شکوفا نشده است.

 

وی افزود: تخریب و بازسازی دهها مدرسه فرسوده در بناب از توان مجمع خیرین مدرسه ساز و حتی دولت خارج بوده و نیاز به عزم ملی دارد.

 

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت بالای وزارت آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: بنده در طول مسئولیت نمایندگی مجلس بیشترین وقت خود را به مجموعه آموزش و پرورش گذاشته ام چون اعتقاد دارم اگر مشکلات آموزش و پرورش حل شود سایر مشکلات کشور حل می شود بنابراین تا حد توان برای این مجموعه حساس و زیربنایی قدم برداشته ام.

 

وی اظهار کرد: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هرگاه موضوعی برای ارتقای آموزش و پرورش و رفاه معلمان مطرح می شود بدون چون و چرا تصویب می شود و این نشان از اهمیت ویژه این وزارتخانه دارد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه هرکجا دین و علم باهم حاکم باشد آنجا آباد خواهد شد و با نقص یکی از این دو عامل در آنجا رکود و جماد حاکم می شود گفت: همه باید به مسائل آموزش و پرورش توجه توآمان داشته باشند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین به نقش آموزش و پرورش در بسترسازی اشتغال اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید در این زمینه حرف اول و آخر را بزند.

 

وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ اشتغال و کار و تلاش در مجموعه آموزش و پرورش گفت: متاسقانه در کشور ما اشتغال به معنای جذب در کار دولتی تفسیر و تعبیر شده است در حالیکه بدنه دولت اشباع شده و حتی نیاز فوری به کوچک سازی دارد.

 

حجت الاسلام باقری بنابی اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون آنقدر کارمند دولتی استخدام شده که روی دست دولت مانده و مشکل اصلی تر آنکه بودجه جاری کشور صرف پرداخت حقوق کارمندان دولت می شود.

 

وی 85 درصد کل بودجه سالانه کشور را بودجه جاری اعلام کرد و گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند تا چهارسال آینده همه بودجه کشور ما جاری خواهد شد و برای تامین حقوق کارمندان و هزینه های آب و برق و گاز ادارات و سازمان ها هزینه می شود.

 

نماینده مردم بناب در مجلس نهم خاطر نشان کرد: واقعیت آن است که هرچقدر دولت کوچک باشد همانقدر فساد اداری کمتر خواهد بود و دولت و مجلس باید برای کوچک سازی حجم دولت تلاش کرده و اشتغال در بخش خصوصی را تشویق کنند.

 

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تکریم و نکوداشت مقام شامخ معلمان در جامعه گفت: حالا که حقوق ماهیانه معلمان زحمتکش ناچیز است حداقل باید تکریم معنوی آنان جدی گرفته شود تا جایگاه و منزلت واقعی آنان حفظ و تقویت شود.

 

وی از مدیر جدید آموزش و پرورش بناب خواست رویه ای در پیش گیرد تا موضوع تکریم عملی و معنوی معلمان در داخل مجموعه آموزش و پرورش و حتی در بین سایر ادارات ترویج پیدا کند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: ای کاش مدیران دستگاه های مختلف شهرستان بناب از بین تمامی گروه های معلمان برای خودشان اتاق فکر تشکیل دهند در عین حالیکه فرهنگ مشورتی و مدیریت مشارکتی در جامعه ضعیف شده است.

 

نماینده مردم بناب در مجلس همچنین با بیان اینکه اینجانب هرگز به مجموعه آموزش و پرورش بناب نگاه سیاسی نداشته و نخواهم داشت گفت: بنده شاید تذکری به روند امورات کلان این اداره داده باشم اما به هیچ عنوان دخالتی در مسائل داخلی و انتصابات نداشته و از مدیر جدید آموزش و پرورش بناب می خواهم مسائل سیاسی را در امورات مدیریتی این مجموعه دخالت ندهد و از افرادی که با شاخص های متین و متقن جزو شایسته های آموزش و پرورش هستند استفاده کند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی تاکید کرد: مدیر جدید آموزش و پرورش بناب که کارنامه درخشانی در مدیریت مدرسه تیزهوشان بناب دارد باید سعی کند تمام مدارس بناب را تیزهوشان و مستعد نماید.

 

وی در پایان با تجلیل از خدمات بیست ماهه یعقوب جلیل آذری در مسئولیت سابق آموزش و پرورش بناب گفت: باوجود اینکه در این مدت اتفاقات مبارک و ارزشمندی توسط آقای جلیل آذری روی داد اما با این حال خیلی از فرهنگیان بناب منتظر تحول و تنوع در این مجموعه بودند و هنر آقای جلیل آذری این بود که از ماهها قبل با میل خودش اصرار داشت که این مسئولیت را تحویل دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا