مصرف بیش از۱۶ میلیارد متر مکعب گاز در صنایع استان اصفهان در سال گذشته

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد؛

مصرف بیش از۱۶ میلیارد متر مکعب گاز در صنایع استان اصفهان در سال گذشته

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سیدمصطفی علوی، بابیان این مطلب گفت:  میزان مصرف گاز استان اصفهان در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲۰میلیارد و ۳۹میلیون و ۵۴۱هزار و ۸۵۳ متر مکعب بوده است.

وی، افزود: سال گذشته با توجه به گازرسانی مستمر بویژه در بخش صنعت و همچنین نیروگاه شهید محمد منتظری توزیع گاز در سطح استان نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: در سال گذشته در بخش مصرف کنندگان عمده(مصارف بالای ۱۰۰متر مکعب بر ساعت) نظیر؛ فولاد مبارکه، ذوب آهن، نیروگاه ها ، صنایع و … ۱۶میلیارد متر مکعب و دربخش مصرف کنندگان جزء( مشترکین بخش های خانگی و تجاری که مصارف گاز آنهابین ۱تا ۱۰۰متر مکعب بر ساعت است) بیش از۴ میلیارد و ۲۶۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان توزیع شد.

وی، با اشاره به اینکه سالانه میزان قابل توجهی از گاز دریافتی استان اصفهان در بخش صنعت و تولید به مصرف می رسد تصریح کرد: در واقع، مجموع کل گاز در سطح استان ۳۳درصد در نیروگاه ها، ۲۲درصد در صنعت فولاد، ۱۹ درصد در بخش خانگی، ۱۲ درصد در واحدهای تولیدی صنعتی، ۶درصد در پالایشگاه ها،  ۲درصد در حمل نقل عمومی در جایگاه های CNG  ، ۱درصد در بخش کشاورزی و ۵ درصد باقی مانده در بخش های عمومی نظیر مراکز آموزشی ، فرهنگی، مذهبی و اماکن و تاسیسات دولتی  توزیع و به مصرف می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، خاطر نشان ساخت : استان اصفهان با توزیع سالانه بیش از ۲۰میلیارد متر مکعب گاز دوم نخست این شاخص را در بین سایر شرکت های گاز استانی داراست.

وی، افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد از جمعیت استان  شامل ؛۹۹٫۶درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که این مهم به لطف خداوند متعال و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت محقق شده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا