آغاز اجرای طرح “صدور آنی قبض گاز” دراصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

آغاز اجرای طرح “صدور آنی قبض گاز” دراصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از آغاز طرح قرائت و صدور آنی قبوض گاز مشترکین در اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی، با بیان اینکه این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در شهر بهارستان اصفهان اجرا می شود گفت: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت اخذ نتایج مناسب به تدریج تمام شهرهای استان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

مهندس علوی ، با بیان اینکه، فرایند کنتور خوانی، تولید و توزیع صورتحساب یک فرآیند هزینه بر، زمان بر و تقریباً از نظر روش قدیمی بود افزود با تلاش ها و پیگیری های متعدد،  در حال حاضر موفق به راه اندازی سامانه جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین گاز طبیعی در استان شدیم تا بدین ترتیب علاوه بر نتایج یادشده ، شاهد تسهیل و تسریع در روند صدور قبوض مصرفی به مشترکین هم استانی باشیم.

وی، گفت: در این سامانه کنتورخوان بعد از قرائت کنتور، اطلاعات را در نرم‌افزار موجود در  تلفن همراه یا تبلت ثبت و پس از ارسال داده به سرور اصلی و پردازش اطلاعات، صورتحساب گاز در چاپگری که همراه وی است چاپ و همان لحظه تحویل مشترک می‌شود.

علوی، درباره مزایای اجرای این طرح افزود: قرائت سریع و دقیق کنتور، از بین رفتن زمان قرائت و تحویل قبوض، کنترل و نظارت بر عملیات کنتورخوانی با استفاده از سامانه GPS ، کاهش خطاهای انسانی قرائت، افزایش مهلت پرداخت قبوض گاز بهاء توسط مشترکین  و اطمینان از عدم توزیع دیرهنگام قبوض از جمله ویژگی های این طرح است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تصریح کرد: در روش قبل، به طور معمول در مدت زمان  دو هفته ( بسته به تعداد مشترکین گاز در سطح استان) قرائت کنتورها انجام شده و در پایان قبض گاز تمام مشترکین به صورت یک‌جا صادر می‌شود، این کار به سبب فعالیت کنتورخوان‌ها، پیمانکار چاپ قبوض و استفاده از کاغذ برای چاپ قبض‌ها هزینه بالایی دارد اما در روش جدید تمام این فرآیند به صورت یکجا و مکانیزه انجام می‌شود، ضمن اینکه با یکبار مراجعه به منازل مردم امکان قرائت وتولید صورت حساب همزمان باهم، فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان،گفت: این طرح در راستای گسترش خدمات دولت الکترونیک، افزایش رضایت مندی مشترکین و صدور صورتحساب در کمترین زمان ممکن  در شرکت گاز استان اصفهان اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا