تقویت اقتصاد محلیِ هنرمندان با استفاده از ظرفیت های مدیریت شهری

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان در دیدار با دبیر بخش خلاقیت یونسکو مطرح کرد:

تقویت اقتصاد محلیِ هنرمندان  با استفاده از  ظرفیت های مدیریت شهری

تاکید بر حمایت وزارت خارجه برای شکوفایی صنایع دستی اصفهان در خارج از کشور

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان ظرفیتهای خود را برای توسعه فرهنگی به ویژه در حمایت از بخش خصوصی و تقویت اقتصاد محلیِ هنرمندان بسیج می کند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در حاشیه برگزاری دوازدهمین اجلاس جهانی شهرهای خلاق یونسکو با پروفسور جیوتی هوساگِراهار، دبیر بخش خلاقیت یونسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن اعلام آمادگی شهر اصفهان برای توسعه همکاریهای متقابل میان شهرهای عضو این شبکه، به تشریح اهداف و برنامه‌های شهرداری برای بسترسازی و تسهیلگری اقتصاد فرهنگ و هنر پرداخت.

نوروزی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری اصفهان ظرفیتهای خود را برای توسعه فرهنگی به ویژه در حمایت از بخش خصوصی و تقویت اقتصاد محلیِ هنرمندان بسیج کرده است.

مذاکراتی برای بهبود وضعیت صنایع دستی اصفهان در خارج از ایران

شهردار اصفهان با اشاره به این که برنامه های اجلاس شبکه شهرهای خلاق در شهر کراکوف به اتمام رسید، اذعان داشت: هیأت مدیریت شهری اصفهان، برای ادامه برنامه ها و مذاکرات، دو روز آینده در کاتوویتس حضور یافته است.

وی با بیان این مطلب که دراین اجلاس همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در شهرهای مختلف جهان، برنامه های فرهنگی و گردشگری توافق های اولیه صورت گرفت و قرار شد از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ایران این موضوعات پیگیری شود، اذعان داشت: هیات مدیریت شهری اصفهان با شهرداران شهرهای مختلف جهان، نمایندگان یونسکو و مسوولان شهرهای مختلف ملاقات، دیدار و گفت و گوهای اثربخشی داشت.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های متقابل صنایع دستی و همچنین همکاری های فرهنگی، از جمله مهم ترین محورهای این مذاکرات بود که از طریق سفارت ایران در لهستان، پیگیری خواهد شد. همچنین مذاکرات بسیار خوبی با شهردار کراکوف داشتیم و مقدمات انعقادتفاهم نامه همکاری، فراهم شد.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات ایجاد شده از سوی وزارت خارجه بتواند در بخش صنایع دستی اصفهان شکوفایی و پویایی ایجاد کند و توانمندی های صنایع دستی و خلاقیت شهر اصفهان به شهرهای دنیا معرفی شود.

وی با بیان این که در دو روز آینده، هیأت مدیریت شهری اصفهان در شهر کاتوویتس، حضور خواهد داشت، بیان کرد: امیدواریم با ملاقات های خوبی که در این شهر، برنامه ریزی شده، حداکثر استفاده را از حضور شهرداران شهرهای مختلف داشته و از این مذاکرات در راستای بهبود وضعیت صنایع دستی اصفهان در خارج از ایران، استفاده کنیم.

تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه

همچنین شهردار اصفهان در ادامه ضمن تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال در مقابل مراکش گفت: امید است تا پایان این مسابقات شاهد بازی های پیروزمندانه تیم ملی ایران باشیم.

وی اضافه کرد: ورزش، ابزار بزرگی درخدمت دیپلماسی است؛ این کار کرد را پس از کسب این پیروزی ها در حاشیه اجلاس شبکه شهرهای جهان می توان دید.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا