کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه

در این روزها شاهد حجم عظیم تبلیغات جمع آوری فطریه، کفاره روزه و … از سوی انجمن ها و موسسات خیریه و… هستیم که در سایت ها و شبکه های اجتماعی خود نمایی می کنند، با توجه به اینکه بسیاری از این تبلیغات کذب است، به عموم مردم توصیه می شود:

۱-در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری نیفتند. شهروندان توجه داشته باشند که بسیاری از این سایت ها به صورت انی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دور خارج می شوند.

۲-شهروندان و کاربرانی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای سایبر یا تلفن بانک پرداخت نمایند، توجه داشته باشند که فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و…) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند، اقدام نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی و سایت های ناشناس خودداری نمایند.

۳-روزه داران عزیز مراقب باشند تا در عملیات های بانکی پرداخت در دام سایت های فیشینگ نیفتند. از این رو موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

۴- تبلیغات در این خصوص در شبکه های اجتماعی بسیار بالاست و حتی در پیام های ارسالی خصوصی برای کاربران از خانواده های نیازمند عکس و فیلم منتشر شده است که واقعیت ندارد و این ترفندی برای جلب حسن اعتماد کاربران برای به دام انداختن آنهاست.

۵-برخی افراد سودجو و فرصت طلب با راه اندازی سایت هایی در قالب موسسه خیریه، قصد جمع آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند، لذا شهروندان و کاربران قبل از پرداخت فطریه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند و در صورت هر گونه شک و شبهه در اصالت این سایت ها از پرداخت فطریه و کفاره روزه خود به شماره حساب های این سایت یت ها خودداری نمایند.

۶-ارگان ها و نهادهای مرتبط با جمع آوری فطریه در خصوص موسسات و انجمن های خیریه که مجوز فعالیت دارند و همچنین نحوه جمع آوری فطریه و کمک های مردمی این موسسات از طریق مبادی قانونی اطلاع رسانی نمایند.

۷- از هموطنان عزیز درخواست می شود در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک(برای شناسایی سایت های جعلی و تقلبی موسسات و انجمن های خیریه) مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۳۱۲۱۸۴۳۵۵ به پلیس فتا استان اصفهان اعلام کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا