استاندار اصفهان اعلام کرد: استان اصفهان در جایگاه دوم از نظر صرفه جویی در مصرف آب قرار داد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

استاندار اصفهان اعلام کرد: استان اصفهان در جایگاه دوم از نظر صرفه جویی در مصرف آب قرار داد
دکتر محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: اصفهان مقام دوم را از نظر صرفه جویی در مصرف آب و همچنین میزان مصرف آب داشته و تا امروز نزدیک به ۱۵-۱۷ درصد صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفته است .
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در برنامه تلویزیونی گفتگوی هفته ی شبکه ی استانی اصفهان با موضوع خشکسالی و اقدامات مدیریتی استان، به آخرین وضعیت منابع آب اشاره کرد و اظهارداشت: در چندین سال گذشته به دلیل اینکه استان در منطقه ی کم آب قرارگرفته، باید مدیریت ایجاد منابع جدید برای حوضه و همچنین مدیریت مصرف توأمان صورت می گرفت که بخشی از کارها ناقص مانده و انجام نشده و امروز دچار مشکلات کم آبی شده ایم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال بدترین وضعیت آبی را در ۴۷ سال گذشته داشتیم، تصریح کرد: این آمار نامطلوب ما را مصمم تر کرده است تا فعالیت های خود را با قوت بیشتری انجام دهیم.
مهرعلیزاده افزود: در اردیبهشت ماه وضعیت بارندگی ها نسبتا خوب و بیش از پیش بینی ها بوده است و مقداری وضعیت آبی استان را بهتر کرده بطوری که وضعیت آبی استان تا ۱۵ فروردین ماه نسبت به سال قبل ۶۲ درصد عقب تر بود که این آمار در حال حاضر به ۵۰ درصد رسیده یعنی نصف منابع آبی سال گذشته را امسال در اختیار داریم.
محسن مهرعلیزاده با تشکر از صرفه جوبی شهروندان در مصرف آب، اظهارداشت: اصفهان مقام دوم را از نظر صرفه جویی در مصرف آب و همچنین میزان مصرف آب داشته و تا امروز نزدیک به ۱۵-۱۷ درصد صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفته است .
وی از صبوری و خویشتنداری کشاورزان استان تشکر کرد و افزود: علیرغم اینکه کشاورزان و باغداران استان به دلیل عدم کشت با مشکلات معیشتی مواجه شده اند ولی همکاری لازم را در خصوص تامین آب شرب داشته اند.
استانداراصفهان به اقدامات صورت گرفته در خصوص مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: از بهمن ماه سال گذشته کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل گردید و موضوع آب اصفهان در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفت و با برنامه ریزی ها و طراحی های صورت گرفته تلاش بر این شد که آب شرب با اولویت اول، حفظ باغات و تامین آب صنایع با اولویت دوم و کشاورزی و محیط زیست با اولویت بعدی تأمین گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا