سبکی جدید در ادبیات از نوجوانی تبریزی؛ «پایان‌نامه» با نثری تازه از پایان جهان می‌گوید

ارک خبر- نویسنده کتاب پایان‌نامه، نوجوانی تبریزی است که توانسته سبک منحصر به‌فرد و تازه‌ای را در ادبیات به کار بگیرد و کتابی موفق تالیف کند.

سعید مبین، نویسنده جوان تبریزی که خود را ابداع‌گر سبک «نمادگرایی جادویی» در ادبیات ایران می‌داند، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اولین کتاب خود که «پایان‌نامه» نام دارد، گفت: موضوع این کتاب پایان دنیاست؛ بخشی از مطالب با قوه تخیل و بخشی دیگر با تکیه بر مطالب علمی به نگارش درآمده‌اند.

او اظهار کرد: اوایل که نوشته‌های این کتاب را نوشته بودم، از اساتید پرسیدم که این نوشته‌ها را جزو کدام سبک می‌توان برشمرد، و آن‌ها گفتند این نثر کاملا جدیدی است و باید بیش‌تر معرفی شود.

سعید مبین که متولد سال ۱۳۷۸ است، به گفته خود نوشتن شعر را از اوایل مدرسه یعنی دوران ابتدایی شروع کرده و با استمرار بخشیدن به نوشتن، توانسته در دوران دبیرستان اولین کتابش را که بسیار مورد توجه اساتید ادبیات و رسانه‌ها قرار گرفته به چاپ برساند.

او همچنین به خبرنگار مهر گفت: سبک نمادگرایی جادویی یا «مجیکال سمبولیسم» در ادبیات اروپا هم رواج دارد اما تفاوت نثر من با نثر آن‌ها در این است که عنصر دین را در نوشته‌های دخالت داده‌ام.

سعید که خود را برای کنکور آماده می‌کند، قصد دارد در دانشگاه در رشته جامعه‌شناسی تحصیل کند و دلیل آن را، علاقه بسیار خود می‌داند.

کتاب پایان‌نامه در سال ۱۳۹۶ در ۱۲۴ صفحه و ۴۰ فصل توسط انتشارات آیدین‌ساو تبریز به چاپ رسید و حالا پس از به فروش رسیدن هزار نسخه از آن، قرار است طی چند روز آینده چاپ دوم این کتاب روانه بازار نشر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا