نسبت تعداد واحدهای صنفی به جمعیت اصفهان بسیار بالا است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان:

نسبت تعداد واحدهای صنفی به جمعیت اصفهان بسیار بالا است

 مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان گفت: امروز نسبت واحد صنفی به جمعیت در اصفهان بسیار بالا است و به ازای هر ۲۶ نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

ارک خبربه نقل ازمهر:محمد مجیری در گفت و گو با مهر اظهار داشت: ساماندهی مشاغل شهری، عرضه فرآورده‌های کشاورزی سالم و بدون واسطه از دست کشاورز به مردم با وجود اینکه از وظایف سازمان میادین میوه و تره بار بوده است اما همیشه به فراموشی رفته و تلاش کردیم در چارت جدید بیشتر به این بعد بپردازیم.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای صنفی به نسبت جمعیت یک استاندارد دارد که در اصفهان و حتی کشور این استاندارد رعایت نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۷۷ هزار و ۳۸۳ واحد صنفی داریم که اگر ۴۰ هزار واحد بدون پروانه هم به این آمار اضافه کنیم در واقع به ازای هر ۲۶ نفر یک واحد صنفی وجود دارد و این یک رقم بیش از استاندارد است.

برنامه ریزی برای شهر با نگاه به ساماندهی مشاغل شهری صورت گیرد

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل اصفهان اعلام کرد: به منظور ساماندهی مشاغل شهری باید تمام مدیران شهری، سازمان ها و دستگاه های مختلف همه اقدامات خود را با نگاه ساماندهی به موضوعات شهری هماهنگ کنند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم توسعه عمرانی داشته باشیم به ساماندهی مشاغل شهری توجه داشته باشیم، گفت: برنامه ریزی یا مدیریت شهری باید با دید ساماندهی مشاغل شهری انجام شود یا حتی اصلاح ترافیک شهری در جهت این نگاه انجام دهند.

پرنده فروشی های خیابان عطار ساماندهی می شود

مجیری با اظهار اینکه تا پایان سال به طور حتم وعده جابه جایی بازار گیاهان دارویی، گل، گیاه و ماهیان زینتی را از مکان های فعلی می دهم، گفت: در شهر باغ تندرستی ۸ هکتار زمین است که توسط این سازمان خریداری شده و تمام این مراکز از وسط شهر به این مرکز که در سه راه پینارت اول جاده باغ رضوان قرار دارد، انتقال می یابد.

وی گفت: درصدد هستیم بتوانیم طرح ساماندهی مراکز فروش پرنده های تزئینی هم که در خیابان عطار نیشابوری و در کنار ساکنان منطقه ۱۰ است و باعث آزار ساکنان این منطقه شده را اجرایی کنیم چراکه وجود این مغازه ها برای حفظ سلامتی مردم مضر است.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل اصفهان ادامه داد: در نظر داریم با تدوین این طرح بتوانیم در این مکان فضایی برای آنها در نظر بگیریم.

وی گفت: در حال حاضر این طرح حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا چند ماه دیگر به طور کامل شهر باغ تندرستی قابل بهره برداری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا