آغاز عملیات اجرای تقاطع های غیرهمسطح شهید اردستانی و کارخانه قند تا شهریور ماه

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

آغاز عملیات اجرای تقاطع های غیرهمسطح شهید اردستانی و کارخانه قند تا شهریور ماه

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح شهید اردستانی، تقاطع غیر همسطح کارخانه قند و ایستگاه مترو زینبیه تا شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید کورنگ بهشتی با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای بخش‌هایی از رینگ چهارم به‌ خصوص در شمال شرقی شهر که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند و جایگزینی ندارند در اولویت قرار دارد؛ از این رو احداث تقاطع‌های غیر همسطح کارخانه قند و شهید اردستانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مقدمات آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی با  برآورد هزینه ۲۵ میلیارد تومان از سوی معاونت عمران در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از شروع عملیات اجرایی تقاطع غیر هسمطح کارخانه قند با هزینه ۶۰ میلیارد تومان سخن به میان آورد و تصریح کرد: این پروژه بعد از توافقات نهایی با بنیاد مستضعفان به عنوان مالک کارخانه قند، اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: معماری تقاطع شهید اردستانی و تقاطع کارخانه قند به صورت منحصر به فرد طراحی شده و هر دو این تقاطع ها در مسیر حلقه حفاظتی شهر قرار دارد.

بهشتی با بیان این که احداث ایستگاه شاهد مترو  واقع در چهار راه بنایی زینبیه  با هزینه ۳۶ میلیارد تومان بعد از مراحل نهایی آزادسازی تا نیمه اول سال جاری آغاز می شود، اذعان داشت: خط دو مترو دارای ۲۴ ایستگاه است که دستور اجرای ۱۶ ایستگاه آن صادر شده و ۸ ایستگاه باقی مانده آن نیز به خمینی‌شهر منتهی می‌شود.

گفتنی است رینگ حفاظتی یا رینگ چهارم ۷۸ کیلومتر طول دارد و احداث آن از شمال و شمال شرقی اصفهان آغاز می شود. این حلقه حفاظتی دارای ۳۹ پروژه  بزرگ است و برای حفاظت از حریم شهر و اراضی کشاورزی و جلوگیری از توسعه ناموزون شهر احداث می شود. رینگ چهارم ترافیکی از ۱۱منطقه شهر اصفهان عبور می کند؛ از کارخانه  قند شروع و پس از گذر از بزرگراه شهید اردستانی ، خیابان آیت الله غفاری در زینبیه و بزرگراه  بعثت و معلم به میدان استقلال وارد می شود و در خیابان لوله آب خمینی شهر و با عبور از خیابان آتشگاه وارد شهر درچه می گردد؛ در این محدوده با گذر از سه پل از روی رودخانه و عبور از اتوبان ذوب آهن وارد شهر ابریشم شده و پس از آن از جنوب به سپاهان شهر بر روی مسیر کنار گذر شرق اصفهان قرار گرفته و با تعریض این مسیر کمربندی، مجدد به کارخانه قند متصل می شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا