جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر برگزار می شود

ارک خبر- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر در خرداد ماه امسال خبر داد.
جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر برگزار می شود
‘علی محرمی’ روز یکشنبه به ایرنا گفت: این جشنواره سراسری به عنوان یکی از برنامه های سینمایی استان، ظرفیتی را ایجاد می کند تا سبک زندگی مردم منطقه کلیبر به تصویر کشیده و معرفی شود.
وی افزود: در دنیای کنونی سهم فیلم در انتقال افکار و اندیشه‌ها، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر رسانه‌هاست و بر همین اساس جشنواره یاد شده در معرفی فرهنگ فولکلور منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی اظهار امیدواری کرد تا سینمای استان با برخورداری از سرمایه‌های انسانی برجسته و حرفه‌ای راه توسعه و تکامل را با قوت ادامه دهد و در تعامل با جهان سهم خود را در این عرصه ایفا کند.
محرمی گفت: دومین دوره جشنواره سراسری روستایی و عشایری فیلم کوتاه «کلیبر» با موضوع فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر کلیبر و سایر نقاط کشور و با هدف ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تولید و اشتغال پایدار، گردشگری، اقتصاد روستا و توسعه پایدار روستایی و عشایری برگزار می شود.
وی ادامه داد: تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایرمنطقه، تبیین نقش روستائیان و عشایر منطقه در ترویجِ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی، نقش روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس، نقش آئین‌ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آنها، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در تولید سرانه کشور، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در جذب گردشگر و تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار مناطق روستایی از دیگر اهداف این جشنواره است.
جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر در ۲ بخش مسابقه شامل فیلم‌های کوتاه و بخش جنبی شامل برخی فیلم‌های بلند سینمایی در رابطه با موضوع جشنواره ۲۷ تا ۳۰ خرداد ماه سال جاری در کلیبر برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا