سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی برگزار می شود

ارک خبر- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان ‌شرقی توسط انجمن هنرهای نمایشی با همکاری این اداره کل برگزار می‌شود.
سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی برگزار می شود
علی محرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این جشنواره در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال حمایت از کالای ایرانی در شهریور امسال برگزار می‌شود.
وی، ایجاد بستری مناسب برای رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آثار برتر این جشنواره به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی می‌شود،‌ اظهار داشت: متون اصلی و محلی یا برگرفته از ادبیات ملی، فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، حمایت از کالای ایرانی، حجاب و عفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و توجه به مضامین اجتماعی، فرهنگی و انسانی اولویت های انتخاب آثار در این جشنواره است.
محرمی ادامه داد: متون شرکت کننده در بخش رقابتی ‌باید ایرانی بوده و انتخاب موضوع آزاد است.
وی زمان ارزیابی و بازبینی نهایی آثار را نیمه اول مرداد ٩٧ اعلام کرد و گفت: علاقمندان برای حضور در جشنواره می‌توانند پنج نسخه از متن نمایش را جهت بازخوانی به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، میدان دانشسرا، جنب کتابخانه تربیت، تئاتر شهر تبریز، انجمن نمایش استان ارسال کنند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده ) منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس (آزاد، وفادارانه ویا نگاهی به متن و …) و با اخذ مجوز تایید از نویسنده یا ناشر و مترجم به صورتی که حقوق معنوی و مادی صاحب اثر حفظ شود، می تواند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشد.
محرمی افزود: آن دسته از گروه‌های تئاتر استان که در فاصله زمانی مهر سال گذشته تا یک ماه قبل از برگزاری جشنواره استانی در سال جاری آثار خود را حداقل پنج شب به اجرای عمومی گذاشته باشند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا