خرید سوغات ایرانی در فضای مجازی برای حجاج میسر شد

ارک خبر- رییس سازمان حج و زیارت گفت: با هماهنگی مجموعه های فعال در عرصه فضای مجازی، خرید سوغات ایرانی در این فضا برای حجاج میسر شد.
خرید سوغات ایرانی در فضای مجازی برای حجاج میسر شد
به گزارش ایرنا ازپایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حمید محمدی روز چهارشنبه در همایش آموزش کارگزاران حج تمتع ۹۷ استانهای قزوین، زنجان و البرز با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای حج سال جاری افزود: زائران می توانند خرید سوغاتی خود را با محوریت کالای ایرانی از این فروشگاهها تهیه کنند تا وقت و هزینه آنها صرف بازارگردی نشود.
وی ادامه داد: این برنامه ریزی گامی در جهت تحقق شعار سال شده و ضمنا باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود.

**مقدمات حج تمتع ۹۷ زودتر از حج سال گذشته انجام شده است
رییس سازمان حج گفت: با رایزنی های انجام شده با وزارت حج عربستان ، مقدمات حج تمتع ۹۷ زودتر از حج سال گذشته انجام شده و لازم است که مدیران کاروانها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با توجه به برگزاری مطلوب حج ۹۶ و انتظار بیشتر زائرین، حجی بهتر از گذشته انجام پذیرد.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص شرایط ثبت نام زائران در حج گذشته و امسال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زائرین در سال گذشته با نگرانی از عدم امنیت در کاروان ها ثبت نام می کردند اما در سال جاری با اطمینان خاطر و اینکه سال گذشته حجی آبرومند برگزار شد در کاروان ها ثبت نام کردند.
وی، مسئولیت اصلی کاروان را از ابتدا تا انتهای سفر بر عهده مدیران کاروان دانست و افزود: مدیران و روحانیون کاروان ها حلقه وصل زائران با سازمان و بعثه هستند و اجرای دستورالعمل ها و برنامه ریزی های سازمان که با نشست های کارشناسی به جمع بندی رسیده و ابلاغ شده است، با مدیران کاروانها خواهد بود؛ باید طبق بخشنامه ها و دستورالعملها نسبت به توجیه زائرین اقدام شود تا ثمره تمامی دست اندرکاران حج به بار نشیند.
وی درباره وضعیت پروازهای حج امسال اظهار کرد: با توجه به امکانات فرودگاهی جده و مدینه، سفر حج امسال کمی طولانی تر خواهد بود که لازم است مدیران علل طولانی شدن سفر و توضیحات لازم را به زائران ارائه دهند.

** صدور ویزای زائرین حج ۹۷ الکترونیکی و اواخر خرداد ماه است
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین زمان اخذ ویزای زائرین را اواخر خردادماه اعلام کرد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته روند صدور ویزاها به صورت الکترونیکی انجام می شود.
محمدی موضوع امنیت را از اصلی ترین موضوعات سفر حج سال جاری دانست و گفت: لازم است که مدیران کاروانها در جلسات آموزشی توضیحات لازم را در این رابطه به زائرین ارائه کنند.
وی درباره وسایل ممنوعه زائران اظهار کرد: لازم است مدیران کاروانها در جلسات آموزشی، زائران را به عدم همراه بردن لب تاپ توجیه کنند تا در هنگام ورود به عربستان و در مبادی ورودی باعث معطلی کاروان نشود.
محمدی در ادامه به وضعیت اسکان زائران در شهر مدینه و تخریب هتل‌های اطراف مسجدالنبی (ص) اشاره کرد و افزود: وضعیت هتل ها در شهر مکه مناسب است و مشکلی برای اسکان وجود ندارد، اما در مدینه وضعیت هتل ها متفاوت است.
وی افزود: از چهار سال پیش طرح توسعه مسجدالنبی (ص) شروع شده و با تخریب هتل های منطقه مرکزی، مدینه با کمبود جدی هتل مواجه شد که البته این مشکل همه کشورها را درگیر کرده و مدت زمان اقامت زائران را به حداقل رسانده است.
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: در گذشته زائران ۱۰ تا ۱۵ روز در مدینه اقامت داشتند، اما اکنون نهایت زمانی که در نظر گرفته شده شش روز است که لازم است مدیران کاروانها حتما زائران را در این خصوص توجیه کنند تا زائرین در طول سفر اعتراضی به این مسئله نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا