مجوز رسمی فعالیت دومین موزه خصوصی در تبریز صادر شد

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از صدور مجوز موزه خودروهای کلاسیک به عنوان دومین موزه خصوصی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به اهداف این اداره کل اظهار کرد: ایجاد ظرفیت‌های مختلف در راستای توسعه گردشگری استان، از جمله فعالیت مستمر موزه ها و ایجاد و توسعه موزه های شاخص و منحصر به فرد از اولویت های اداره کل استان است.

آبدار در ادامه فعالیت موزه خودروهای کلاسیک را در تبریز، یکی از جذاب ترین ظرفیت های گردشگری دانست و گفت: مجوز این موزه خصوصی از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به نام”خلیل غفاری”، صادر شده است و یقیناً فعالیت رسمی آن در راستای جلب رضایت گردشگران نقش بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: این موزه با تلاش ۴۰ ساله آقای “خلیل غفاری” و گردآوری خودروهای نفیس کلاسیک شکل گرفته و تمامی خودروهای موجود در این مجموعه منتسب به شخصیت های برجسته می باشد.

آبدار در پایان، خاطرنشان کرد: مدیریت، ساماندهی و صدور مجوز برای مجموعه داران خصوصی موجب معرفی و ارتقاء سطح کیفی و کمی مجموعه داری در کشور خواهد بود.

گفتنی است پیش از این موزه صدا تبریز به عنوان اولین موزه خصوصی در این شهر توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

دکمه بازگشت به بالا