نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان برگزار می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان برگزار می شود

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت روزهای پنجم تا یازدهم خرداد سالجاری در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان برگزار می شود.

به گزارش ارک خبر:در این نمایشگاه همزمان با دهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان، با حضور ۱۵۰ مشارکت کننده در ۹ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، دستاوردهای یک سال اخیر حوزه قرآن و عترت به نمایش گذاشته می شود.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری این نمایشگاه گفت: از روزهای آینده در استان اصفهان جشن رمضان برگزار می شود.

حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  گفت: «جشن رمضان» در سطح استان با برنامه‌های محوری ازجمله برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، محافل قرآنی،  کارگاه‌های هنری، نشست‌های علمی و تخصصی، مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه، جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم، اجرای تئاتر خیابانی و شب‌های شعر و تجلیل از فعالان قرآنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: نخستین همکاری مشترک این اداره با اداره اوقاف در سال گذشته، برگزاری آزمون حفظ سراسری قرآن بود که استان اصفهان، رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد. همچنین ۴۸۲ میلیون ریال به ۳۵۴ فعال قرآنی که رتبه کسب کرده‌اند، داده خواهد شد. افزون بر آن به مؤسساتی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، سه میلیارد و ۷۱ میلیون ریال برای حمایت آموزشی از آنها در روزهای آینده داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی ادامه داد: از کل مبلغ حمایت آموزشی، ۱۲۵ میلیون تومان آن، سهم شهر اصفهان است و بقیه آن به مؤسسات شهرستان‌های دیگر به ترتیب رتبه‌های کسب شده داده خواهد شد.

وی افزود: در کنار ناشران علوم قرآنی، در چند غرفه ویژه هم مجموعه آثار قرآن‌های خطی شامل ۵۰ اثر ارائه خواهند شد و این برنامه، با حضور انجمن خوشنویسان برای ارائه تابلوهای هنری و اجرای کارگاه خوشنویسی در این نمایشگاه همراه خواهد بود. همچنین غرفه نگارگری آیات قرآن کریم برای ارائه آثار برتر و اجرای هنرهای نمایشی و تئاتر خیابانی نیز از برنامه‎های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این نمایشگاه است.

یعقوبی اظهار کرد: جشواره صنایع دستی شامل سفال، سرامیک، چوب و بافت آیات قرآن کریم در شش ماهه دوم سال جاری و بزرگترین رویداد قرآنی در هفته قرآن و عترت در سه ماهه آخر سال جاری، نیز از برنامه‌های آینده این اداره خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه امسال با حضور ۱۵۰ مشارکت کننده برگزار می‌شود که شرکت کنندگان آن شامل موسسات قرآنی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، ناشران حوزه قرآن و عترت، دانشگاه‌های علوم قرآن و حدیث، رسانه‌های فعال در حوزه قرآن و عترت و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان می‌شود.

یارمحمدیان بیان کرد: برگزاری همایش قرآن وخانواده، کتابت قرآن کریم توسط هنرمندان خوشنویس، برگزاری یادواره شهدای قرآنی با تجلیل از خانواده معظم شهدا، شب شعر آیینی با حضور شعرای برتر استانی وکشوری به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان وگروه‌های تواشیح بین‌المللی و اجرای نمایش‌های قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف کلی شرکت نمایشگاه‌های استان این است که پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

از دیگر برنامه های این نمایشگاه، اجرای نمایش‌های قرآنی بصورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن و مفاتیح‌الجنان و اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان است.

دکمه بازگشت به بالا