احتمال خاموشی دربرخی نقاط آذربایجان‌شرقی در تابستان/ پیش‌بینی افزایش ۵ درصدی مصرف برق بیش از تولید

ارک خبر-مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: با توجه به گرم شدن هوا، در ماه‌های آینده مصرف برق نسبت به تولید آن در کشور پیشی می‌گیردکه در این صورت چاره‌ای جز خاموشی در برخی مناطق نداریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، افشین روشن‌میلانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا در ماه‌های آینده، مصرف برق نسبت به تولید آن در کشور پیشی می‌گیرد که در این صورت چاره‌ای جز خاموشی در برخی مناطق نداریم، اظهار داشت: هر یک‌ درجه‌ای که هوا گرم‌تر می‌شود، ۵۰۰ مگاوات مصرف برق کشور افزایش می‌یابد، با توجه به این مسئله تأمین این میزان برق در مدت محدود از توان خارج است.

وی تصریح کرد: متأسفانه دچار بدمصرفی هستیم و پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال‌جاری سه تا پنج درصد مصرف برق بیشتر از تولید باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان خاطرنشان کرد: بر همین اساس انتظار داریم مشترکان پنج درصد مصرف برق خود را از ساعت ۱۲ تا ۶ بعدازظهر مدیریت کنند تا ان‌شاءالله از تابستان سال‌جاری بدون خاموشی عبور کنیم.

وی ادامه داد: صنایع منطقه برای عبور از پیک‌بار به کمک ما آمده‌اند و با وزارت نیرو همکاری می‌کنند، سال گذشته نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات در کشور کمک شد و در سال‌جاری مقدار بیشتری به همکاری صنایع برای عبور بدون خاموشی از تابستان امسال نیاز داریم، البته در این خصوص وزارت نیرو پاداش‌هایی برای آنها در نظر گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا