۳۰ درصد جمعیت مراغه حاشیه‌نشین هستند

ارک خبر- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت مراغه حاشیه‌نشین هستند، گفت: اعتبار اختصاص یافته برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی در مراغه بسیار ناچیز است..به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حمید شکری صبح امروز در جلسه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مراغه اظهار داشت: با وجود سکونت ۳۰ درصد جمعیت ۱۷۰ هزار نفری مراغه در محلات حاشیه شهر تنها ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی آنها پرداخت شده است.

وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حاشیه شهر از امسال ۳۰ درصد اعتبارات طرح‌های عمران شهری به ساماندهی محلات محروم تخصیص می‌یابد.

شکری با انتقاد از کمبود زیرساخت در محلات حاشیه شهر مراغه، از مسوولان دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست طرح‌های عمرانی لازم برای عمران سکونتگاه‌های غیررسمی تدوین و برای اجرا در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به تصویب برسانند.

فرماندار شهرستان مراغه در ادامه یادآور شد: برای ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در محلات محروم شهر در دو سال گذشته با صرف نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال طرح آسفالت‌ریزی، احداث پارک، فرهنگسرا و کتابخانه عمومی اجرا شده است.

وی گفت: با وجود ناچیز بودن اعتبار اداره‌های خدمات‌رسان بخشی از اعتبار طرح‌های اجرا شده را از منابع داخلی تأمین کرده‌اند.

شکری بیان داشت: طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در محلات میکائیل آباد، انزاب، پهرآباد و یوسف‌آباد در حال اجراست.

وی اضافه کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی مراغه ۳۱۷ هکتار وسعت دارد و نزدیک به ۵۵ هزار نفر در این محلات سکونت دارند.

دکمه بازگشت به بالا