۶۳۰ سازمان مردم نهاد در سطح آذربایجان شرقی فعال هستند

ارک خبر- معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۶۳۰ سازمان مردم نهاد در سطح آذربایجان شرقی فعال هستند.به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم شهرتی فر در آیین معارفه معاون جدید فرماندار بناب گفت: دولت با وجود تحریم ها و محدودیت ها همچنان در مسیر خدمت به مردم و حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب گام برمی دارد.

وی تأکید کرد: برای خدمت بهتر و خالصانه به مردم باید روش ایمان را تصحیح و عالمانه کنیم و اگر اصلاح روش به ضرر مردم باشد و برای آن ها مشکل ایجاد کند باید آن روش را تغییر دهیم.

وی سپس قانون محوری و قانونمند بودن را جزو ضروریات اساسی در کشور دانست و افزود: مقدمه قانونمندی نظم است و همه ما باید به نظم پایبند باشیم و اگر قانونمندی در جامعه حاکم باشد، حس خوشایندی نیز به جامعه منتقل خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه یکی از مشکلات اساسی موجود در کشور وجود نواقص در برخی قوانین است؛ تصریح کرد: لازم است در برخی قوانین موجود کشور تجدید نظر شود و ضمن آنکه برخی از قوانین لغو شوند، بازنگری اساسی نیز در برخی قوانین صورت پذیرد و مجلس شورای اسلامی بایستی بیشتر در این ارتباط کمک کرده و قدم های لازم را بردارد.

شهرتی فر سپس ضمن توصیه اکید به مسئولان ادارات و سازمان ها برای عمل به قانون گفت: مسئولان باید از تمام ظرفیت ها و امکانات و دستورالعمل های موجود برای رفع مشکلات مردم استفاده کرده و احیاناً کارشناسانی که با اجرای برخی قوانین موجبات نارضایتی شهروندان را به وجود می آورند، نسبت به راهنمایی آن ها نیز اقدام شود.

وی یادآور شد: نباید در اجرای قانون اسباب نارضایتی مردم را فراهم آوریم.

این مسئول ارشد استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود امنیت حاکم بر کشور را مدیون تلاش های نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سپاه دانست و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اعضای شورای تأمین شهرستان بناب خاطرنشان کرد: شاخصه های امنیت در شهرستان بناب نسبت به سال های قبل بهبود یافته و شاهد کاهش جرائم هستیم و از اعضای شورای تأمین شهرستان نیز بخاطر فراهم ساختن این امنیت تشکر و قدردانی می شود.

شهرتی فر از فعالیت ۶۳۰ سازمان مردم نهاد در سطح استان آذربایجان شرقی در بخش ها و امورات مختلف خبرداد و با اشاره به مسأله برجام نیز اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی مدبرانه سیاست برد- برد را در این موضوع جلو برده است و خروج رئیس جمهوری آمریکا از برجام به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شد.

وی اصلی ترین وظیفه و نیاز امروز جامعه را حفظ وحدت و همدلی اعلام و تأکید کرد: نباید به هر بهانه ای همدیگر را تخریب کنیم و به اختلافات دامن بزنیم و هرکس در هر موقعیتی که قرار دارد باید تلاش خود را به سمت هم افزایی سوق دهد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد: دولت فعلی سیاست کاملاً شفافی دارد و به هیچ وجه دنبال تنش نبوده و نیستیم و صرفاً به دنبال انجام وظیفه هستیم.

شهرتی فر با اشاره به سیاست های دولت در استفاده از نیروهای داخل مجموعه در وزارت کشور گفت: بعد از روی کار آمدن این دولت با توجه به بازنشسته شدن برخی نیروها سعی شده است که از نیروهای داخل مجموعه در مسئولیت ها استفاده شود و رویکرد جدید نیز این بوده که از خانم ها در پست های بخشداری و در آینده در پست های فرمانداری استفاده شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات امین رفیعی در طول تصدی معاونت فرمانداری بناب، امیرعباس سلطان پور را به عنوان معاون جدید فرماندار شهرستان بناب معرفی کرد.

شهرتی فر در خاتمه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: شرایط بین المللی جمهوری اسلامی از یک طرف و هجمه هایی که اخیراً از ناحیه رژیم اشغالگر قدس علیه جمهوری اسلامی ایران می شود، ما را مجاب می کند که در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را نسبت به سال های قبل متفاوت تر و با اهمیت ویژه ای برگزار کنیم.

دکمه بازگشت به بالا