سامانه ثبت نام طرح کارورزی در ابرکوه فعال شد

پایگاه خبری ارک خبر-یزد:

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه:

سامانه ثبت نام طرح کارورزی در ابرکوه فعال شد

 رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه از فعال شدن سامانه ثبت نام طرح کارورزی در ابرکوه خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، ناصر زارع صبح امروز در جلسه توجیهی طرح کاروزی و مشوق های بیمه کارفرمایی با حضور نمایندگان و رؤسای دستگاه های اجرایی دارای سهمیه کارورزی ابرکوه از کاروزی به عنوان یک فرصت طلایی برای ارتقاء مهارتهای اجتماعی و فنی دانش آموختگان دانشگاهی یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی با هدف افزایش مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور ابلاغ شده است، افزود: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال با احتساب دو سال خدمت سربازی در همه رشته‌های دانشگاهی است.

زارع عنوان کرد: کارورزان برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی جذب می شوند و این طرح ذیل طرح کاج (کارآفرینی و اشتغال برای جوانان) یکی از راهکارهای موثر در توسعه اشتغال توأم با مهارت آموزی برای دانش آموختگان دانشگاهی محسوب می شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه با اشاره به اینکه علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، «کارفرمایان» و «واحدهای متقاضی جذب کارورز» نیز مخاطبان اجرای طرح کاروزی هستند، گفت: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده فعال است که می‌توانند آمادگی خود را برای اشتغال یا جذب متقاضیان اعلام کنند و واحدهای تولیدی به ازای سه نفر شاغل بیمه شده می توانند یک کارورز را جذب کنند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کارورزی در فرآیندی دو طرفه، فرصت انتقال مهارت و تجربه در محیط کار به دانش آموخته ، امکان انتقال دانش از سوی فارغ التحصیلان به کارگاه و قابلیت جذب و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار را فراهم می کند.

زارع اظهار داشت: در این شهرستان تاکنون ۴۵ واحد پذیرنده و ۱۸۷ کارورز در سامانه ثبت نام کرده اند و ۱۲ مجوز آموزشی صادر و هشت قرارداد منعقد شده است که انتظار می رود در خلال این همکاری زمینه و انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان فراهم شود.

به گزارش مهر، در این جلسه نمایندگان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که  پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد دستگاه‌های  اجرایی، اطلاع رسانی لازم در زمینه ثبت‌نام متقاضیان  و واحدهای پذیرنده واجد شرایط در سامانه مربوط صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا