ثبت جهانی کندوان در فهرست آثار تاریخی و توریستی

ارک خبر- فرماندار اسکو ،شرط افزایش جذب گردشگر خارجی را به روستای کندوان منوط به ثبت جهانی این اثر تاریخی دانست.
ثبت جهانی کندوان راهی برای جذب گردشگر خارجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی محمد زاده فرماندار اسکو، در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری اسکو با اشاره به ورود بیش ۸۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در ایام تعطیلات نوروز امسال به روستای کندوان گفت : باید اقدامات لازم را برای ثبت جهانی کندوان در فهرست آثار تاریخی و توریستی انجام دهیم تا بتوانیم این روستا را در به گردشگران معرفی کنیم.

وی با اشاره به صدور ۱۳ مجوز اقامتگاه بوم گردی در روستای کندوان خاطرنشان کرد : در ایام نوروز شاهد استقبال خوب گردشگران به خصوص مسافران خارجی از این اقامتگاه های بوم گردی بودیم و این استقبال موجب شد تا به افزایش اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری کندوان ، گنبرف ، عنصرود و دیزج امیر مدار اقدام کنیم.

وی ادامه داد : اقدامات لازم برای صدور مجوز لازم برای ۱۸ اقامتگاه دیگر در این روستاها انجام شده تا با ساماندهی و کنترل سنت و آداب و رسوم بومی این اقامتگاه ها ، شکل طبیعی و سنتی آن را حفظ کنیم .

فرماندار اسکو گفت : با توجه به نیازهای بومی، الزامات اقامتگاه های سنتی به صاحبان آنها ابلاغ و مقرر شده شکل مدرن و ناهمگون اقامتگاه های بومی تغییر یافته و از نمادهای سنتی ، بومی و اصیل ایرانی در این بناها استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا