۷۰۰ اثر تاریخی در مشگین‌شهر شناسایی شده است

ارک خبر- رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر از شناسایی ۷۰۰ اثر تاریخی و باستانی در این شهرستان خبر داد.
به‌ گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، محرم جعفری، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی اردبیل تصریح کرد: در شهرستان مشگین‌شهر ۷۰۰ اثر تاریخی و باستانی شناسایی شده که از این تعداد ۲۶۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۶ منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان، اضافه کرد: همچنین ۳ هزار هنرمند در تولید ۳۰ رشته صنایع‌ دستی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر در ادامه به فعالیت ۱۱ مجتمع آب‌درمانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته به خاطر خدمات ارائه شده به مسافران و گستره جاذبه‌های گردشگری، مشگین‌شهر توانست در گروه شش شهر برتر گردشگری کشور قرار گیرد.

جعفری با تاکید به اینکه گردشگری به یکی از محورهای توسعه مشگین‌شهر تبدیل شده است، ادامه داد: برای رونق گردشگری، هزینه‌کرد اعتبارات نیز به سمت و سوی تاسیسات گردشگری معطوف شده است.

وی با بیان اینکه ۳‌ میلیارد و ۹۴۱‌ میلیون تومان اعتبارات به حوزه میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری این شهرستان تخصیص یافته است، یادآور شد: این اعتبارات صرف مرمت بناهای تاریخی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مشگین‌شهرخاطرنشان کرد: امسال نیز مرمت و بازسازی آثار تاریخی و تکمیل موزه مشگین‌شهر، پایش آثار تاریخی، ایجاد سنگ‌ موزه در روستای باستانی اونار و تکمیل و بهبود زیرساخت‌های گردشگری دنبال خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا