فرش صلح و دوستی جام جهانی پس از ۲۰ سال در تبریز رونمایی شد

ارک خبر- مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز گفت: فرش صلح و دوستی جام جهانی پس از ۲۰ سال در تبریز به همت شهرداری این کلانشهر رونمایی شد.

به گزارش شهریار، سعید حاجی زاده عصر امروز در آیین رونمایی از فرش های نفیس جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: فرش های ادوار مختلف جام جهانی از سال ۱۹۹۸ فرانسه تا کنون توسط هنرمندان تبریزی طراحی و بافته شده که متأسفانه مراسم رونمایی از این فرش های نفیس پس از گذشت ۲۰ سال، برای نخستین بار در این کلانشهر برگزار شد.

وی افزود: فرش های مختلفی توسط این هنرمندان، در جام های جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۲ کره و ژاپن، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقا، ۲۰۱۴ بزریل بافته شده که نخستین فرش این هنرمندان در موزه شخصی زین الدین زیدان جای گرفته که امسال نیز این تابلوفرش ها به کاپیتان های تیم های فوتبال پرتغال، اسپانیا و مراکش و همچنین موزه فیفا، موزه روسیه و آستان قدس رضوی تحویل داده می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز همچنین در ادامه اظهار کرد: واقعاً باید قدر تمامی هنرمندان کشور را دانست چرا که اگر قرار است که کشور ما توسعه پیدا کند و حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد، باید به هنر و هنرمند احترام بگذارد.

به گزارش شهریار، آیین رونمایی از فرش های نفیس جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه و همچنین تمبر فرش صلح و دوستی برای نخستین بار در تبریز توسط شهرداری این کلانشهر برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا