۱۹۳۳۰ نفر از موزه های تبریز بازدید کردند

ارک خبر- رییس امور موزه های آذربایجان شرقی از بازدید ۱۹ هزار و ۳۳۰ نفر در روز جهانی موزه از اماکن و محوطه های تاریخی آذربایجان شرقی خبر داد که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد رشد داشت.
۱۹۳۳۰ نفر از موزه های تبریز بازدید کردند
مهدی بزاز دستفروش روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: همزمان با روز جهانی موزه ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه ها با استقبال چشمگیر مردم و گردشگران داخلی و خارجی مواجه شد.
وی اظهار کرد: موزه آذربایجان با آمار بازدید بالغ بر پنج هزار و ۱۵۰ نفر، مسجد کبود با پنج هزار و ۱۰۰ نفر، موزه قاجار با دو هزار و ۵۰۰ نفر و موزه مشروطه با دو هزار و ۳۰۰ نفر به ترتیب بیشترین آمار بازدید در استان را به خود اختصاص دادند.
دستفروش گفت: امروزه وجود موزه ها و محوطه های تاریخی در هر شهر، نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می شوند و نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری و القا و انتقال احساس و بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی دارند.
به گفته وی همزمان با روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در چهار موزه تبریز و موزه ایلخانی مراغه برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.
نمایشگاه عروسک های خیمه شب بازی و آثار استاد ابوالحسن خان اقبال آذر در ‘موزه قاجار’، نمایشگاه تلگراف های شهید ثقه الاسلام تبریزی از رهبران نهضت مشروطه در ‘موزه مشروطه’، نمایشگاه چهل آینه ( تصاویر آثار خوشنویسان ادوار مختلف با مضمون سوره حمد) در ‘موزه قرآن و کتابت’ تبریز و نمایشگاه مشروطه مراغه ( اسناد و تصاویر مربوطه به مراغه در دوران مشروطه ) در ‘موزه ایلخانی’ مراغه، برپا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا