لزوم تشکیل کمیته ویژه مشکلات جامعه پزشکی با نظارت شهرداری اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان عنوان کرد:

لزوم تشکیل کمیته ویژه مشکلات جامعه پزشکی با نظارت شهرداری اصفهان

سالن اجلاس می تواند بزرگ ترین مرکز رویدادهای پزشکی باشد

شهردار اصفهان بر لزوم تشکیل کمیته ای به منظور پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکان تحت نظر شهرداری تأکید کرد و افزود: متولیان امر سلامت و بهداشت شهر نیز باید همکاری های بیشتری با این حوزه داشته باشند تا بتوانیم با تلفیقی از دیدگاه های مختلف در راستای تحقق یک شهر سالم قدم برداریم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در بیست و ششمین نشست هم اندیشی ” اصفهان فردا ” در جمع پزشکان شهر اصفهان، موضوع سلامت را حق مسلم بشری و از کلیدی ترین حوزه ها قلمداد کرد و افزود: اسناد مربوط به میثاق بین المللی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها تأکید بسیاری بر حوزه سلامت دارد. در این راستا همه باید کمک کنند تا اصفهان در تمام ابعاد به شهری دارای سلامت کامل تبدیل شود.

وی با اشاره به این که تشکیل جلسات اصفهان فردا با نخبگان و نمایندگان بخش های مختلف در راستای شنیدن نظرات، مشکلات و مسائل قشرهای مختلف و باز کردن گره های کور شهر اصفهان است، افزود: با وجود پزشکان، متخصصان مختلف و ظرفیت های بسیار زیاد دانش پزشکی، اصفهان می تواند خود را به عنوان شهری برتر در حوزه توریسم سلامت مطرح کرده و در این زمینه سرآمد باشد.

عدم رغبت بخش خصوصی به ساخت بیمارستان در اصفهان

نوروزی با بیان اینکه اصفهان تنها دارای ۵۸ بیمارستان در سطح استان است، اضافه کرد: وجود ۱۸ بیمارستان متعلق به بخش خصوصی در سطح استان، آمار کمی از فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه را نشان می دهد. باید این پرسش را مطرح کرد چرا بیمارستان های خصوصی ساخته نشده و چرا از سازندگان آن حمایت نمی شود؟

وی از کمبود دو هزار تخت بیمارستانی در اصفهان خبر داد و تأکید کرد: چرا با وجود تعداد زیاد متخصص در شهر اصفهان نمی توانیم بیمارستان ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم؟ لازم است این مسائل با گفت و گوهای بسیار زیاد بررسی و برای حل آن، چاره ای اندیشیده شود.

ظرفیت کارخانه ریسباف برای تبدیل به موزه سلامت

شهردار اصفهان در ادامه با بیان اینکه کارخانه ریسباف ظرفیت تبدیل شدن به موزه در حوزه های مختلف از جمله سلامت و پزشکی را دارد، گفت: در این زمینه باید جامعه پزشکان و نخبگان نیز همکاری های لازم را برای تبدیل این مکان به موزه پزشکی داشته باشند. همچنین باید با محوریت پزشکان شهر، اصفهان در عرصه بیمارستان سازی و توسعه درمانگاه ها و موارد مربوط به سلامت، سرآمد شهرهای دیگر باشد.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شده است، تصریح کرد: شهر خلاق مظهر هنر، گفت و گو، فن و علم و دانش است. همچنین یونسکو قصد دارد اصفهان را به عنوان شهر مروج اخلاق پزشکی نیز انتخاب کند که این امر فرصتی است که باید از آن به نحو شایسته استفاده شود.

وی تبدیل اصفهان به شهر هوشمند را از برنامه های مهم شهرداری دانست و بیان داشت: سلامت یکی از مهم ترین محورها و رویکردهای شهر هوشمند است.

افسردگی امنیت کشور را تهدید می کند

شهردار اصفهان با بیان اینکه روح حاکم بر شهر باید روح نشاط و طراوت باشد تأکید کرد: در هفته اصفهان برنامه های فرهنگی بسیاری برای ایجاد نشاط اجتماعی برگزار و سعی شد اندوه مردم در خشکی زاینده رود جبران شود؛ برگزاری چنین برنامه هایی در شهرها، نشاط اجتماعی و امنیت کشور را تضمین می کند.

وی با بیان این که افسردگی می تواند امنیت کشور را تهدید کند، اظهار داشت: مردم به پزشکان اعتماد داشته و برای آنها جایگاه و احترام خاصی قائل هستند. بنابراین جامعه پزشکی باید به شهرداری در زمینه هایی چون کاهش ترافیک، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش آلایندگی ها و حفظ محیط زیست کمک کند.

نوروزی با اشاره به اینکه پزشکان علاوه بر ساخت بیمارستان می توانند در ساخت هتل نیز سرمایه گذاری کنند، افزود: مدیریت شهری از هیچ کمکی به جامعه پزشکان دریغ نمی کند و پزشکان نیز می توانند سرمایه های خود را در راستای پیشرفت و توسعه شهری به کار گیرند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه نمی توان به بودجه های دولتی امیدوار بود، گفت: باید خودمان دست به کار شویم چراکه بودجه های دولتی کفاف رسیدگی به امورات شهر را نمی دهد.

وی با اشاره به پروژه در دست احداث سالن همایش های بین المللی اصفهان نیز گفت: این مرکز می تواند به بزرگ ترین مرکز همایش های تخصصی کشور در حوزه پزشکی تبدیل شود و حتی خود جامعه پزشکی می توانند از سرمایه گذاران این پروژه باشند.

مشارکت بیشتر پزشکان در حل مشکلات

رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان نیز در ادامه با بیان اینکه یکی از صنوفی که بیشترین خدمات رسانی به مردم را دارد صنوف مرتبط با حوزه پزشکی است، اظهار کرد: می توان با کمک های فکری و مشارکت، بسیاری از مشکلات این صنف و مردم شهر را حل کرد.

عباسعلی جوادی با بیان این یکی از معضلات شهر ترافیک است، تصریح کرد: بیشترین ترافیک نیز در خیابان هایی مانند شمس آبادی و آمادگاه وجود دارد که بیشترین پزشکان در آنجا حضور دارند. باید برای این موضوع فکری شود تا هم دسترسی مردم به پزشکان آسان تر شده و هم پزشکان از مکان مناسبت تری برای ارائه خدمات خود برخوردار شوند.

دکمه بازگشت به بالا