جودوکاران جوان ایران به ۶ مدال رنگارنگ رسیدند

ارک خبر- تیم جودوی جوانان ایران با کسب ۶ مدال رنگارنگ (یک طلا، یک نقره و ۴ برنز) به کار خود در رقابت های قهرمانی آسیا پایان داد.
جودوکاران جوان ایران به ۶ مدال رنگارنگ رسیدند
به گزارش ایرنا؛ نوزدهمین دوره رقابت های جودو قهرمانی جوانان آسیا که از روز شنبه با حضور ۱۹۶ جودوکار از ۲۲ کشور به میزبانی شهر «بیروت» لبنان آغاز شده بود، یکشنبه شب به اتمام رسید و تیم ایران موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز شد.
در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم «قاسم باغچقی» پس از استراحت در دور نخست، جودوکار کره جنوبی را در زمان کمتر از یک دقیقه ایپون کرد و در ادامه حریف ویتنامی خود را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. جوان شایسته جودو ایران در فینال جودوکار قزاق را ضربه فنی کرد و مقتدارانه قهرمان شد.
«علی پرهیزکار» نماینده وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در گام نخست، جودوکار عراقی را شکست داد و در ادامه با ضربه فنی جودوکار کره ای را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.
پرهیزکار در فینال با قبول شکست برابر حریف ازبکستانی صاحب گردن آویز نقره شد.
در وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم «حمیدرضا ملک زاده» ابتدا حریف هندی را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و در ادامه برابر حریف قدرتمند ازبکستانی به برتری رسید و با قبول شکست برابر جودوکاری از کره جنوبی به جدول شانس مجدد رفت.
ملک زاده در دیدار رده بندی جودوکار مغولستانی را مغلوب کرد و به نشان برنز دست یافت.
«امیرمحمد بهمنی» دیگر جودوکار کشورمان در این وزن، در گام نخست مغلوب جودوکار تاجیکستانی شد.
ابولفضل محمودی» در وزن منفی ۶۶ کیلوگرم بعد از پیروزی مقابل نماینده نپال در مقابل جودوکار ازبکستان مغلوب شد و به جدول بازنده ها رفت.
در ادامه نماینده کشورمان موفق شد با دو پیروزی مقابل جودوکارانی از چین تایپه و تاجیکستان صاحب مدال برنز این رقابت ها شود.
در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم «امین کامیابی» بعد از استراحت در دور اول در گام نخست حریفی از هند را ضربه فنی کرد، اما در مبارزه دوم مقابل حریفی از قزاقستان شکست خورد.
او در ادامه رقبایی از قرقیزستان و مغولستان را از پیش رو برداشت و برنزی شد.
«مریم بربط» در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم دختران در بازی نخست جودوکار هندی را از پیش روی برداشت و در ادامه مغلوب حریف قزاق خود شد. بربط در جدول شانس مجدد نماینده قرقیزستان را از پیش رو برداشت و صاحب گردن آویز برنز شد.

دکمه بازگشت به بالا